xbox 360 draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennio187

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2008
Hey,

Ik heb onlangs een draadloos netwerk ingesteld (router is linksys)
Ik heb nu wel draadloos internet voor mijn laptop, maar wil dit ook graag voor mijn xbox 360. Nu heb ik hiervoor een zo een draadloze adaptor gekocht.
Helaas lukt het mij niet om met de xbox 360 online te komen.
Bij het testen geeft hij aan dat hij het netwerk niet kan vinden.
Ik heb Vista, en heb netwerkt detectie ingeschakeld, dus hij zou die moeten kunnen vinden. Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen en natuurlijk ook hoe ik dit op kan lossen.

alvast bedankt

Welke beveiliging heb je op jouw draadloze netwerk zitten ?
De Xbox360 Wireless adapter ondersteund alleen het inferieure en onveilige WEP. Hier heb ik WPA en dat werkte ook niet. :(

Ik heb de beveiliging WPA2. Als ik deze van de router af haal, kan ik het netwerk wel vinden via mijn xbox 360. Raar....
Ik wil toch wel een beveiliging hebben op mijn netwerk, welke kan ik dan het beste kiezen en waarom?

groeten

Als je de beveiliging van je router afhaalt werkt alles, niet raar maar logisch.
De adapter van de 360 ondersteund alleen WEP beveiliging, iets wat binnen enkele minuten te kraken is.
Dus je kunt hetzelfde doen als waar ik voor gekozen heb. WPA2 beveiliging op de router, en 15m UTP kabel kopen voor de 360. Niet draadloos maar wel veilig.
Zolang MS geen nieuwe adapter uitbrengt ga ik niet draadloos met mijn 360.

Ik heb de instellingen van mijn router op een usb stick gekopieert en deze door de xbox laten inlezen. Ik heb nu draadloos internet op de xbox. Nu nog iets aan de beveiliging doen...Iemand een goed idee, want die WEP kan zo gekraakt worden..

Zover ik weet wordt er verder niets ondersteund behalve WEP, net zoals op de Nintendo DS. Dus valt er verder niets te kiezen. Maar als ik ongelijk heb dan hoor ik dat graag, want ik ben dan ook erg benieuwd naar de oplossing.

Als ik naar netwerken zoek via de xbox, dan vind ik wel wat andere netwerken van de buurt. Deze zijn beveiligd met WEP en WPA. Dus het is dan wel mogelijk om je netwerk te beveiligen met WPA..

Ik ben er nu achter dat je wel gebruik kunt maken van de WPA beveiliging. Alleen niet de wpa2 beveiliging. Daar ging het eerst bij mij mis.
Alles werkt naar behoren nu

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan