Xbox 360 leest geen games

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duncann

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2010
Hoi, mijn xbox 360 elite leest geen games meer, wanneer ik een spel erin stop komt er dit te staan:
Unreconized Disc
This disc is unreadeble.

1. Clean the disc with a soft cloth.
2. Restart the console.

For more help, visit
www.xbox.com/support.
De disc is wel schoon en ik heb de lens al een paar keer schoon gemaakt maar hier ligt het niet aan.
Heel soms werk een spel wel en dan installeer ik het op de HDD, want dan speelt de xbox hem wel goed af.
Ik heb al veel geprobeert om dit op te lossen maar het helpt allemaal niet.
Is er misschien een manier om een .iso (back-up) bestand op de xbox te zetten zodat het spel dan wel af gespeeld kan worden?

Laatst bewerkt:
Lens van de DVD-lezer schoonmaken zou ik denken. Met een schoon hoekje zeem en (97%) pure alcohol (ong. 3 euro bij de Kruidvat).
Hierbij ga ik er natuurlijk vanuit dat de originele DVD-speler in de xbox zit én dat je originele games gebruikt (geen gebrande).

Tijs.

Ja dat is wel even de ham vraag, zijn het legale games? Bij niet legalge games en vooral bij de nieuwste games zou je eerst weer de Xbox moeten laten upgraden.
Daar kunnen we je natuurlijk niet bij verder helpen daar het niet legaal is.

Grtjs jjw

Het is een legale DVD-speler, het zijn legale games en ik heb geen internet op mijn xbox dus updaten gaat niet lukken. Ik zal ook wel even kijken welke versie er op de xbox staat.

*EDIT*
Dashboard: 2.0.12611.0

Laatst bewerkt:
Je hebt al gereinigd, je zou kunnen kijken of de dvd's misschien vuil of vaal zijn. Of toch idd de xBox uit mekaar halen en de lens nog eens met goede alcohol schoonmaken.

Mocht hij het dan nog niet doen.....dan word het wat lastig uit zoeken wat er aan de hand is.

grtjs jjw

Oke, iedereen bedankt. Ik ga de xbox uit elkaar halen en als dat niet werkt, een reparatie overwegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan