Xbox 360 met hdmi en headset op monitor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

constructbot

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2008
Beste helpmij leden,

Ik ben van plan een nieuwe headset te kopen voor mijn xbox 360, de Tritton AX PRO's.
nu vroeg ik mij of het mogelijk is om mijn xbox aan te sluiten op een monitor waar ik zowel pc als xbox mee wil spelen( ik speel nu namelijk op een beeldbuis en wil graag HD). Misschien goed om te weten is dat ik ook een audio adapter met optische ingang ga kopen voor de xbox om de headset aan te sluiten.

Bedankt!

De vraag is meer, wat voor monitor en welke aansluitingen heb je?
Een HDMI naar DVI is te koop voor niet al te gek veel geld en dan werkt je xBox heel goed op je HD monitor mits deze een DVI ingang heeft.

grtjs jjw

We kunnen je heel veel uitleg gaan geven over de verschillen, dat zullen we je maar besparen. Het antwoord op jouw vraag is simpel NEE. Over vga, tegenwoordig svga, haal je geen HD kwaliteit. De svga zit al op zijn uiterste van wat het qua kwaliteit nog maar kan brengen. Daarom worden tegenwoordig de kleurenkaart adapters in een pc vaak uitgevoerd met dvi of hdmi uitgang. Dit verbeterd de kwaliteit zeker.
Er blijft altijd nog een ham vraag over, kip of ei, god of evolutie, ZIE je daadwerkelijk verschil. In mijn beleving is dat heel erg afhankelijk van de grote van je monitor. Alles boven de 32inch dan ja ga je zeker verschil zien, en tegenwoordig in de meter en 1,20 meter varianten zeker. Een computer monitor word vaak gekocht en dan niet groter als 21 tot 24 inch. Of je dan werkelijk verschil ziet.....dat mag ieder voor zich zelf bepalen.

In jouw situatie, de monitor die je ons laat zien, heeft al 3 verschillende ingangen, d-sub wat volgens mij je standaard vga ingang is, een dvi ingang en een hdmi ingang. Ik weet niet welke xBox je hebt maar als je xBox een hdmi uitgang heeft hoef je geen switch te gebruiken, je sluit gewoon de pc aan op de vga, en de xBox op de hdmi. Dan kun je op je monitor switchen welke ingang je als beeld invoer wilt zien.

grtjs jjw

Hallo,

Ik heb een vraagje over Xbox 360 en Pc op een Monitor aan te sluiten.
Als je een monitor hebt met HDMI ingang en een DVI aansluiting dan sluit je je Xbox 360 op de HDMI ingang aan en je PC aan de DVI ingang. Hoe werkt het dan met het geluid..?
Heb je dan automatisch geluid via HDMI of hoe zit dat..? En hoe werkt het met het switchen tussen je PC en Xbox op je monitor?

Alvast Bedankt

@Koenaldinho, als advies zou ik zeggen, plaats je vraag in een nieuw topic, dan lezen veel meer mensen je vraag.
Als antwoord op je geluid vraag. Via HDMI heb je wel geluid maar dat is in jouw geval wel afhankelijk of je in je monitor speakers hebt zitten. De meeste monitoren hebben dit niet dus zul je dan ook GEEN geluid hebben. Je stuur immer alleen maar een audio/video signaal naar je monitor en niet naar je pc.
Als antwoord op je vraag hoe te kiezen tussen je input HDMI of DVI, ik neem aan dat je dit via het menu van je monitor heel makkelijk kunt doen. Of misschien zit er zelfs wel een aparte knop op je monitor om te kiezen welke ingang je wilt gebruiken. Ik zou zeggen, open het menu van de monitor en je ziet het vanzelf staan.

grtjs jjw

@Koenaldinho, als advies zou ik zeggen, plaats je vraag in een nieuw topic, dan lezen veel meer mensen je vraag.
Als antwoord op je geluid vraag. Via HDMI heb je wel geluid maar dat is in jouw geval wel afhankelijk of je in je monitor speakers hebt zitten. De meeste monitoren hebben dit niet dus zul je dan ook GEEN geluid hebben. Je stuur immer alleen maar een audio/video signaal naar je monitor en niet naar je pc.
Als antwoord op je vraag hoe te kiezen tussen je input HDMI of DVI, ik neem aan dat je dit via het menu van je monitor heel makkelijk kunt doen. Of misschien zit er zelfs wel een aparte knop op je monitor om te kiezen welke ingang je wilt gebruiken. Ik zou zeggen, open het menu van de monitor en je ziet het vanzelf staan.

grtjs jjw

Bedankt voor je reactie jjw. Ik heb mijn keuze al gemaakt:
Het wordt de Philips 244E1SB MET speakers. Waarschijnlijk niet de beste kwaliteit speakers, maar dat zien we dan wel weer.

Allemaal gelukkig nieuwjaar

Das mooi, veel plezier met je keuze en inderdaad een heel gelukkig nieuwjaar.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan