Xbox 360 of PS3?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeevje2

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2009
Hey,

Ik wil een Xbox 360 of een PS3 kopen. Maar ik zit te twijfelen...
De Xbox 360 is goedkoper dan de PS3, maar is het ook beter / slechter?
De spellen van de eerste Xbox verdwenen heel snel van de markt.
Zal dat bij de Xbox 360 ook hetzelfde verhaal zijn?

wat je moet doen is kijken naar de games die exclusief zijn in beide gevallen zijn er specifieke games waardoor je of voor
de ene console ofwel voor de andere console kiest.

mijn voorkeur heeft sony maar kan me ook voorstellen dat je voor minder geld een xbox kiest.

ik heb zelf een xbox 360...ik stond ook voor dezelfde keus. Maar ik was er snel uit, ik koos al bijna metteen voor de xbox 360.
Hij is goedkoper, en ik vind dat de controllers lekkerder in de hand liggen.En ik denk dat de spellen niet zo snel van de markt zijn hoor want het duurt nog eeuwen voordat er weer een nieuwe xbox is, de spelllen van xbox 360 zijn ook goedkoper en je hebt veel spellen die alleen voor de xbox zijn. En weet wel dat als je ooit online wilt moet je voor de xbox betalen. Maar ik heb laatst gehoord dat dat bij playstation ook wel moet maar iets minder. Verder moet je het niet erg vinden dat de xbox 360 geeen blue ray speler heeft maar wel HD dvd. Verder vind ik allees om het gamen heen beter bij xbox. Zoals je eigen poppertje enzo. Maar als je een xbox koopt doe dan wel de elite. Ik heb de pro met 60 gb HD. die is nu bijna niet meer te koop, alleen nog de arcade en de elite. Want als je is wat op wilt slaan dan is HD met een arcade metteen vol (hij is wel een stuk goedkoper). Conclusie: Aan de spellen ligt het niet, Xbox is goedkoper, online is ook niet echt een punt, xbox heeft geen blue ray maar dat heb je ook niet echt nodig. Het is uiteindelijk je eigen keus. Beeld kwaliteit is ook geen punt want allebij kunnen ze op hdmi. Ik hoop dat dit je geholpen heeft.

Pieterpost

Hey,

Bedankt. Je hebt me heel goed geholpen. Maar, welke raad je me aan?

Online gamen met de PS3 is gratis. Harde schijf is makkelijk te upgraden naar een grotere. Heb de 60GB van mij naar 320GB ge-upgrade. Controller vind ik van de Playstation beter in de hand liggen, maar heb ook al een PS vanaf versie 1. (meningen verschillen gelukkig) Games worden veelal op Blu-ray uitgegeven. Full HD films streamen vanaf de PC is makkelijk te doen met PS3mediaserver.

Zo kun je weer even verder dubben.:p

crash je hebt wel gelijk opzich...
maar hij blijft duurder een de HD van xbox 360 kan je ook uitbreiden...
En online met xbox is ook gratis alleen dan kan je niet online gamen dat kost wel geld 35 euries voor een jaar...
maar wel streamen vanaf je pc...
want windows media center zit in de xbox gebouwd...
Maar het is de keus van jeevje2...
Ik zou zeggen koop een xbox want veel dat de ps3 heeft heb je niet nodig maar dit zeg ik denk ik omdat ik er zelf ook 1ntje heb ik ken de ps3 niet zo goed...

Pieterpost

Ik heb een enkele keer met een Xbox gespeeld, maar ben er gauw mee gestopt. Mogelijk omdat ik al zo lang met een Playstation game. Tja de "extra's" ik gebruik veel mogelijkheden van de PS3 als media center. wat je al aangaf, het hangt ook van de games af die je graag speelt.:)

jaah eigenlijk wel..,
ik ben nu gewend aan xbox dus ik weet niet echt beter en de spellen vind ik goed...

Persoonlijk zeg ik de Xbox 360.

Heb het zelfde probleem gehad, maar voor mij was de keuze snel gemaakt.

De xbox en de ps3 verschilen qua beeld niet.
Spellen zijn net iets anders, dus dat zou je misschien kunnen opbreken, maar dat heeft het bij mij tot nu toe nog niet gedaan.
Ok, je betaald 35 euro voor een jaar, prima heb daar zelf geen problemen mee.
Als je een xbox koopt krijg je ook gelijk een headset erbij, en dat was ook belangerijk voor mij, want bij je PS3 die al DUURDER is moet je dan ook nog apart een headset van 60 euro kopen, dan wordt het wel erg duur.

Ik zeg xbox.

Maar de keuze blijft bij jouw, succes ermee ;)

Heb je de keuze al gemaakt?

Van de xbox weet ik dat als je een windows vista of windows 7 hebt, je al je muziek en video's kunt streamen, mits je een goede verbinding hebt tussen beide (eigenlijk kan't alleen bekabeld). Voor de PS3 geldt ongeveer't zelfde, bij de Xbox is't volgens mij alleen wat mooier vormgegeven.

Qua controller vind ik de Xbox beter in de hand liggen. Zeker voor shooters vind ik de xbox veel beter dan de PS3.

Beeld van de PS3 is volgens mij ietsje beter, maar dat hangt HELEMAAL van de tv/beamer af die je gebruikt. 1080p en 1080i zijn namelijk niet hetzelfde, volgens mij ondersteunt de PS3 1080p volledig en XBox slechts in 1080i. Maar als je dus een tv hebt die niet 1080p is, maakt het beeldverschil niks uit, aangezien de tv dan de kwaliteit bepaald.

Het abonnement op X-Box live kost (als je even goed zoekt) nog geen 35 euro per jaar, dat is minder dan 10 cent per dag.

De PS3 ondersteunt Blue-Ray, dat doet de X-Box niet.

De PS3 kan op pagina's op internet openen, hoewel die functie zéér beperkt is en eigenlijk ook niet goed werkt. Niemand gebruikt't iig.

Oja.. en een nieuwtje, volgens mij komt de nieuwe Xbox in 2011, ergens in een interview hoorde ik dat een nieuw spel op de nieuwe Xbox werd aangekondigd, en tegelijkertijd verscheen dat spel in 2011. Maar dat zijn geruchten.. dus niet mij kwaad aankijken als ie pas in 2012 komt :P

Heel verassend: Hij gaat Xbox 720 heten...:rolleyes:

Succes ermee!:thumb:

Laatst bewerkt:
Bedankt. Je hebt me heel goed geholpen. Maar, welke raad je me aan?

Nou aangezien dat Psnetwork gratis is dan zou ik toch voor xbox live kiezen daar zit veel meer in dan Psnetwork .Iedereen over de hele wereld gaat online en dan is hij vaak overbelast door die velen mensen die online gaan .....snap je

Misschien ook iets om rekening mee te houden.
De ps3 zit nog lang niet op de top qua graphics, terwijl de xbox 360 al ver op de top zit.

Kijk maar eens naar uncharted 2 en metal gear solid op de ps3, dit krijg je niet voor elkaar op de xbox 360.

Ik heb puur voor de xbox 360 gekozen omdat deze gewoon goedkoper was, voorheen heb ik altijd playstation gespeeld.

Kijk maar eens naar uncharted 2 en metal gear solid op de ps3, dit krijg je niet voor

Maar die nieuwe MGS komt ook naar de Xbox
Ja ik weet niet wat mijn volgende game word ik koop Hawx 2
Ken je die ... ok groetjes

Waarschijnlijk heeft de starter van dit topic al lang zijn keuze gemaakt, maar ik ga ook even zeggen wat ik het beste vind zodat anderen in het vervolg dit topic even kunnen lezen :).

De xbox is in mijn ogen beter omdat:
-De controller ligt veel fijner in de hand
-xbox Live kost dan wel 5 euro per maand, maar is wel veel sneller en stabieler dan het gratis internet op de ps3
-De ps3 mag dan wel meer aankunnen, maar alle spellen zijn precies hetzelfde tussen de xbox en de ps3. Anders zou microsoft zeggen: "Jullie maken betere spellen voor Sony? Dan willen wij jullie product niet meer." dus de kwaliteit is hetzelfde.
-De xbox is goedkoper
-Wat heb je nou aan een blue-ray speler :p?

Verder is de wedstrijd Halo vs. God at War

(Ik vind het wel jammer dat God at War niet voor de xbox is :()

ik zou zelf ook voor de 360 gaan ik heb em ook, vooral gekocht omdat de prijs net iets lager is maar dat intreseerde mij niet veel
ik heb hem gehaald omdat:

meer spellen
xbox live (vriend van me heeft playstation 3 maar zijn internet valt regelmatig weg)dus ik betaal liever voor iets wat degenlijk is
controller is idd heel erg fijn
qua graphics vind ik er niet zo heel veel verschil in zitten, dus waarom een duurdere console kopen met minder keus uit spellen als het grafisch verschil niet zo heel groot is?

qua blueray speler: ik denk dat die overbodig is want media players zijn heel erg in opkomst en die kosten niet zo veel meer(naar mijn verwachting worden ze nog goedkoper) dus geen dure blueray disks maar gewoon een hardeschijf van 1tb film kijken of direct vanaf het netwerk

H

i

Oja.. en een nieuwtje, volgens mij komt de nieuwe Xbox in 2011, ergens in een interview hoorde ik dat een nieuw spel op de nieuwe Xbox werd aangekondigd, en tegelijkertijd verscheen dat spel in 2011. Maar dat zijn geruchten.. dus niet mij kwaad aankijken als ie pas in 2012 komt :P

Heel verassend: Hij gaat Xbox 720 heten...:rolleyes:

Succes ermee!:thumb:

er komt GEEN nieuwe xbox de komende jaren ook niet in 2011 en dat spel is waarschijnlijk dat motion spel die gewoon op de 360 uitkomt

leg uit ?

want kwaliteit is het zelfde, anders zouden ze het spel wss 2x moeten schrijven en dat zullen ze niet doen, en de laatste spellen zoals fifa 11 ziet er het zelfde uit dan op ps3 !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan