xbox 360 ombouw

Status
Niet open voor verdere reacties.

mick b

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
ik heb een vraag ik wil graag een xbox 360 kopen maar ik wil hem dan wel zeker ombouwen. Dus mijn vraag is als ik een xbox 360 koop moet ik dan opletten dat ik een bepaalde drive er in moet hebben zitten. Zo ja hoe kan ik dat zien?????

mvg mickk

maar k wil eigenlijk gewoon een xbox in mediamarkt kopen ofzo en dan gewoon ergens late ombouwen. Maar hoe kan ik nou zien of ik de goede kkoop die kan worden omgebouwt

Niet. Van te voren kan je niet zien welke DVD drive erin zit en je kan dus ook niet weten of hij omgebouwd kan worden. Meestal is dit wel het geval overigens.

dus je moet eigenlijk gewoon geluk hebben? en op site's kun je ze kant en klaar kopen die omgebouwt zijn maar dan word het gelijk 90 euro duurder???

dus je moet eigenlijk gewoon geluk hebben? en op site's kun je ze kant en klaar kopen die omgebouwt zijn maar dan word het gelijk 90 euro duurder???

Ik heb er verder geen verstand van, heb mijn 360 gewoon origineel, maar volgens mij is maar 1 type die niet omgebouwd kan worden.

Wat nu niet kan kan later sowieso wel. Tja, die ombouwers willen er ook graag aan verdienen. Vaak zijn het geen echte bedrijven dus kopen ze de Xbox ook gewoon aan winkelprijs.

Denk je ook aan je garantie? Na het ombouwen heb je deze n.l. niet meer. Erg vervelend als je 3 rode ledjes hebt. ;)

maar is dat al op het begin die 3 rode lampjes??? of kan het later altijd nog komen? want als het later altijd nog kan komen dan ga ik het naatuurlijk niet ombouwen

maar is dat al op het begin die 3 rode lampjes??? of kan het later altijd nog komen? want als het later altijd nog kan komen dan ga ik het naatuurlijk niet ombouwen

Ja je koopt de 360, sluit hem aan en je hebt gelijk 3 rode lampjes. Daarna stuur je hem terug naar Microsoft en dan krijg je pas een werkende. :confused:

Het is niet gezegd dat je ze krijgt, maar stel dat je dit wel krijgt (Na verloop van tijd) dan heb je geen garantie. Dit kan na 1 dag, 1 week, maand, maanden, jaar, jaren zijn en het is niet 100% zeker _dat_ je ze krijgt aangezien ze ook weer verbeteringen hebben gedaan.

Risico van het vak.

kan microsoft zien dat ik heb dan heb omgebouwd of niet????

Ja, je kan er ook door gebanned worden op Xbox live. Ze kunnen zien dat de Xbox is open geweest en dat is al voldoende om te zeggen van: "mick b krijgt geen garantie".

Er zijn wel verhalen van mensen die gewoon garantie kregen hoor, maar wil je dat riskeren?

maar op heel veel site's word gezegt dat de xbox niet eens open hoeft het is alleen maar een softwaree ofzoo

maar op heel veel site's word gezegt dat de xbox niet eens open hoeft het is alleen maar een softwaree ofzoo

Dat is een gewone Xbox. De 360 wordt weliswaar omgebouwd door middel van een firmware (=software) flash, maar daarvoor moet je wel de interne DVD speler aansluiten op een S-ATA kaartje in je PC. 3x raden wat er moet gebeuren om dit te kunnen doen? Juist. De Xbox moet open.

oke dan houd het hele xbox verhaal voor mij op, thnx voor al je hulp

Dat is gewoon zoals ik het zie. In de praktijk kan het ook 100% meevallen en gaat je Xbox niet stuk of krijg je gewoon garantie, maar je zou maar juist die persoon zijn waarbij alles misgaat en je die € 350,- net zo goed had kunnen uitgeven aan een willekeurige zwerver.

Lees gewoon op Xbox fora hoe de mensen er tegenover staan en mail wat ombouwshops met specifieke vragen. Zij kunnen je vast meer vertellen over eventuele risico's.

Succes!

Even een reactie op de garantie, problemen etc.

Mijn xbox heb ik bij consolehardware laten ombouwen, zij geven een garantie. Dat wanneer zij de 360 slopen, krijg je zonder problemen een nieuwe. Mijn xbox had problemen en heb ik van de zomer naar het MS repair center gestuurd. Het moederbord is vervangen, echter kreeg ik mijn 360 geflasht en al terug. De problemen zijn gedeeltelijk verholpen, maar dat heeft weer niets met het ombouwen te maken.

Dus ja je garantie vervalt, en nee MS controleert niet (altijd) of je 360 geflasht is. In het begin maakte ik mij daar ook zorgen over, maar die zorgen zijn wel weg.
Wat XboxLive betreft:
Als je online (Gold abo) gaat gamen loop je een risico. Door Stealth games en de iXtreme firmware te gebruiken, verklein je de kans dat MS je van het netwerk banned. Echter ik met mijn Silver abo ben niet geband, en kan alles nog doen. Het enige wat ik dus niet doe is online gamen, omdat ik waarde hecht aan de SilverLive functies.

oke dat is nu duidelijk thnxxx maar nu heb ik nog een vraag welke xbox is het meeste handig om te kopen de core of de premium wnat ik zie als enigste verschil is de harde schijf en de daardlose stick ????

Core zou ik niet aan beginnen. Die harde schijf ga je zeker gebruiken voor saves, demo's en patches voor spellen. Draadloze controller is ook zeker een vereiste voor echt relaxed gamen.. nooit meer dat draad wat in de weg zit.

Premium doen dus ;)

dus als ik dan een xbox ombouw kan ik gewoon die spellen op die hd zetten en dan afspelen?? Zoja hoe krijg je die op je hd??

Nee, dat zeg ik niet. Je hebt de HD nodig om te saven (Kan ook met memorycard, maar die zit al snel vol), demo's downloaden en spelen en misschien wel het belangrijkste: game patches.

Tevens laden de spellen een stuk sneller met HD ivm caching. Ombouwen op de 360 geeft je geen extra mogelijkheden behalve dan dat je kopieën kunt spelen. (Alleen PAL).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan