Xbox 360 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterGerard

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2013
Dag helpmij.nl,

Ik heb hulp nodig.
Gisteren kwam er een vriend naar mij met zijn xbox en zij tegen mij: 'Kan je dit probleem oploseen?'
Ik vroeg, welk probleem?
Hij legde het mij helemeaal uit, wat ik ook hier even voor jullie zal doen.
Hij heeft dus een xbox 360 met een geflashde disc drive met firmware 1.6 IXtreme.
Hij kon 2 dagen geleden nog perfect spelen, maar toen wilde hij online gamen dus heeft hij zijn dashboard geupdated.
Maar nu krijgt hij steeds de melding wanneer hij een backup in steekt: To play this disc, put it in a xbox 360 console.
Nu dit is zeer irritant, want ik zoek me al sinds gisteren suf en vind het niet, ik weet dat er een nieuwe versie van IXTreme is, maar kan dat de fout zijn?
Is het mogelijk om het zelf op te lossen?
Alvast bedankt!
Groeten, MisterGerard

IXTreme, is dat een verbeterde versie van het besturingssysteem dat op de XBOX hoort te staan? En vond dat updaten van dat dashboard dan plaats via Microsoft? In dat geval zal de IXTreme installatie corrupt zijn geraakt...

IXTreme, is dat een verbeterde versie van het besturingssysteem dat op de XBOX hoort te staan? En vond dat updaten van dat dashboard dan plaats via Microsoft? In dat geval zal de IXTreme installatie corrupt zijn geraakt...

Inderdaad, via microsoft, wat moet ik dan nu doen zodat die weer werkt? Of is dat nietmeer mogelijk?

Ik denk dat je de IXTreme moet herinstalleren, ik weet niet of dat een optie is (ik denk dat je dan wel je gegevens kwijtraakt; je zou kunnen back-uppen(?))?

Ixtreme is software dat op de disc drive staat, dus ik denk dat ie er nog wel opstaat, het zou kunnen dat dat het geval is, maar ben het niet 100% zeker

Is IXTreme een soort van illegale firmware-flash (daar lijkt in ieder geval op)? In dat geval zou ik er niet van uit gaan dat je die error kan fixen zonder een nieuwe versie van IXTreme te flashen...

Het is een illegale firmware, zover ik weet, het staat toe om gekopieerde spellen af te spelen, dus lijkt me wel. Heb net gezien hoe ze het flashen dus denk dat ik mijn vriend best zal aanraden voor hem naar een ombouwservice te brengen. Tenzij er een mogelijkheid is om het zelf te doen?

Ik weet er zelf verder niets van en ik kan er ook niets over vinden zo snel. Misschien jij wel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan