Xbox 360 slim geeft geen signaal met VGA - AV kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonheld

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2008
Berichten
33
Hoi allemaal!

Ik heb een week geleden tweedehands een xbox 360 slim gekocht, ik wil graag op mn pc-monitor gamen, ik gebruik alleen m'n macbook dus de monitor staat nu eigenlijk altijd uit.
De monitor is een 22" Acer V223w met DVI-D en VGA aansluitingen.
Eerst heb ik geprobeerd met een HDMI kabel en DVI-D verloopstukje beeld te krijgen. Dit lukt tot op zekere hoogte want de monitor herkent het signaal niet altijd en ik krijg er ook moeilijk geluid uit, er zijn trucjes waarmee je je AV kabel iets modificeert zodat je de tulp audio kabels kunt gebruiken voor geluid, zodra ik die erin steek geeft m'n monitor geen signaal meer.

Nu heb ik vandaag een andere kabel binnen gekregen namelijk onderstaande:
http://www.tvkabels.nl/Webwinkel-Product-2087247/XBOX-360-VGA-HD-Kabel.html

Deze zou op mijn VGA aansluiting moeten kunnen en in de xbox via de AV port gaan. Als ik dit aansluit krijg ik ook doodleuk: Geen signaal en dan een oranje lampje.
In de tussentijd game ik al een week op een brakke oude TV wat bijzonder frustrerend is. Heeft iemand een oplossing? Die kabel gaat sowieso terug want op een Plasma TV met VGA aansluiting doet hij het ook niet, ik heb het getest. Is de kabel niet compatibel met de xbox slim versie ofzo?
Wat raden jullie aan? Ik begin echt een beetje moe te worden van dat kabelge*** want ik heb dat apparaat ten slotte gekocht om een beetje lol aan te beleven en niet dit soort geneuzel.

Bedankt!
Leon
 
Als je (zelfde fout maakte ik ook, zonder dat ik 't eigenlijk door had) geluid over HDMI stuurt, en er een verloop stukje naar DVI-D achter plakt, gaat het niet werken. Tenminste, bij mijn PS3 werkte het niet, zodra er iets aan geluid afgespeeld moest worden, liep het vast. Zal vast wel een instelling zijn in de Xbox waarmee je het geluid over een andere aansluiting kan laten gaan.

Voor het VGA geval, je zal moeten instellen dat de Xbox het beeld over de AV poort stuurt, i.p.v. HDMI.
 
Bedankt voor je reactie, maar de xbox herkent een signaal automatisch en daar is dus niets aan te doen..
Met HDMI en het DVI verloopstukje heb ik meer succes dan met de VGA kabel, alleen geen geluid dus. Er is een optische out in de xbox gebouwd, als ik daar een kabel naar jack in doe heb ik in principe geluid toch?
Ik hoop dat jij meer weet:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan