xbox hdd backuppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johnnyjohnn

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2007
hallo,

ik ben op zoek naar een programma waar je backup's mee kan maken. ik heb namelijk de xboxschijf. windows herkent deze schijf wel, maar staat niet in de verkenner. de backupsodtware herkent deze schijf ook wel, maar kan dit niet lezen. ik wil dus eigenlijk gewoon een image maken wat ik weer terug kan zetten als de xbox cracht. ik hoef het ook niet per-sé te kunnen lezen op de comp.

weet iemand dus een backupprogramma wat een image kan maken, egaal wat voor formaar de schijf is en wat erop staat. ik heb de hdd geunlocked. ik heb nero en acronis true image 8 al geprobeert (onder windows)

weet iemand raad?? hard nodig!!!

Je kunt ook een FTP verbinding opzetten naar je XBOX.

Verbind de Xbox aan je router, als je die natuurlijk hebt.
Download CoreFTP en installeer dit.
Vul als FTP adres het ip-adres in wat je Xbox heeft gekregen van je router
Als inlognaam en wachtwoord vul je in xbox

Nu kun je alle schrijven zien en deze 1 voor 1 naar je computer overbrengen.

Hier staat ook nog wat info. Dit gaat wel over het vervangen van een HD maar komt op hetzelfde neer. Daar is nog veel meer info te vinden.
http://www.xbox-scene.com/articles/hdd-install2.php

Nog een uitleg over FTP en de XBOX
http://www.xbox-scene.com/articles/ftp-ie.php

hallo,

het is me inderdaat gelukt om via ftp een backupje te maken.

maar ik zit nog met een ander probleem. ik heb de xbox van mijn oom hier, en die schijf kan niet meer opstarten. hij krijgt iedere keer als ie hem aanzet de error: "windows live update is not responsing, please try again later". je kan er niks meer mee, via netwerk kom ik er niet aan, en via de console kan ik niks doen, want dan gaat hij opnieuw naar die update zoeken en krijg ik dezelfde foutmelding. daarom dacht ik, als ik een image maak van mijn xbox, en die over die van mijn oom's xbox zet, doet hij het wel weer. maar ik weet niet hoe. zoals ik al zij kan de computer er niks mee, ga dalijk proberen een 1:1 copy te maken. benieuwd of dat lukt...

maar als je nog iets weet wat mijn oom's xbox kan redden, alle informatie is welkom!!!

ik heb deze oplossing nog, maar weet niet of deze werkt, jullie?:
als ik op de xboxschijf van mijn oom via de computer een nieuwe partitie maak en daar alle informatie opzet wat ik met ftp van mijn xbox heb overgehaald. zou dat lukken?

Er zijn wel mannieren om de harddisk weer opnieuw te installeren.

Check dit forum eens voor antwoorden.
http://forums.xbox-scene.com

Met SlaYer's EvoX kun je de Xbox herstellen naar de standaard.. Je moet alleen even gaan zoeken naar de cd op internet.

héj,

heb de iso gedownload en gebrand. maar als ik hem in de xbox duuw, hoor ik hem lezen van cd bij het opstarten, en ik krijg daarna de foutmelding te zien. hij start dus niet goed op van cd denk ik. maar ook als ik via de computer kijk, staat niets op de cd. en als ik via mijn eigen werkende xbox kijk, staat er ook 0mb. (nu heb ik dat wel vaker met een cd, maar dan start ik opnieuw op en dan ziet hij wel dat er wat opstaat. nu dus niet). maar hij heeft toch wel gebrand. want als ik op de achterkant van de cd kijk, zie je de "afdruk" waar de brander heeft gebrand.

heb je daar geen mod-chip voor nodig om van cd te kunnen booten?

Ik zag dat toevallig dat je op een ander forum al reactie had gehad over de vraag :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan