XBOX Live i.c.m. Ubee EVW321B Dual-Band Ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.

CarterNL

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jan 2014
Berichten
3
Ik ben al een poos aan het lezen etc etc maar een goede oplossing vinden voor mijn nieuwe DualBand
modem van Ziggo is er niet echt.
Ik heb inmiddels een goede verbinding met XBOX live dus ik dacht ik post het hier zodat ik wellicht anderen kan helpen.

In de XBOX heb ik verbinding met mijn WIFI 2.4GHZ met een vast IP adres.
Meer hierover vind je hier : http://portforward.com/networking/staticip-xbox360.htm

Eenmaal ingelogd in het Modem Ubee EVW321B Dual-Band Ziggo, heb ik de volgende zaken aangepast :

In de optie GATEWAY de DMZ Host aangepast, 192.168.1. XX en waar XX staat dien je de zelfde getallen op te geven als je je XBOX heb gegeven
VOORBEELD : 192.168.1.21 = jou XBOX dan ook 21 invullen bij DMZ Host!
KLIK APPLY als je de juiste getallen heb ingevuld!

De FIREWALL van de Ubee heb ik uitgezet.
Uiteraard ook hier weer op APPLY klikken!

WIRELESS-RADIO heb ik het kanaal waarop de WIFI moet werken aangepast, met WIFI Analizer kan je op je Android Telefoon/Tablet
makkelijk zien op welke kanalen de buren zitten, even een vrij kanaal opzoeken en klaar.. :)
Uiteraard weer APPLY klikken!


WIRELESS-PRIMARY NETWORK

- Automatic Security Configuration : DISABLED
- Primary Network : ENABLED
- WPA2-PSK : ENABLED
- WPA/WPA2 Encryption : AES

De rest DISABLED en uiteraard jou eigen WPA Pre-Shared Key invoeren.

APPLY Niet vergeten !


En als laatste ben ik gaan klooien met poorten :
GATEWAY- FORWARDING :


IP-PORT.png
UITERAARD MOETEN DEZE ENABLED STAAN !!!!!!

De ip adressen die ik hier noem zijn puur een voorbeeld dus controleer jou situatie goed voor je de zaken gaat aanpassen!
Het heeft in ieder geval bij mij geholpen en wellicht help ik andere ook..


Veel XBOX plezier |:)
Carter
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Uit persoonlijke ervaring is het makkelijker je DNS aan te passen op je Xbox ipv portforwarding etc allemaal in te gaan stellen.

DNS instellen op die van google
Primary: 8.8.8.8
Secondairy: 8.8.4.4

Bij meerdere mensen heeft dit een goed effect gehad ( zeker voor GTA Online ).
 
Hoi SupportICT.

Dat had ik bij dit modem ook geprobeerd, echter wordt je verbinding met XBOX Live dan constant verbroken.
IK ben al een poos bezig met dit probleem en zelfs Ziggo kon mij niet verder helpen dan alleen een nieuw modem.
Na al het boven genoemde te hebben gedaan werkt het nu als een trein, de kids zijn al uren on-line zonder enig probleem.
Daar wordt ik vrolijk van :)

Greetz
 
Ha Carter,

Dank voor je uitgebreide toelichting. Ik loop ook al een poos met dit probleem, ondersteuning vanuit ZIGGO is er niet op dit gebied. (Behalve nieuwe modem toesturen...) En aangezien dit eigenlijk mij de pet te boven gaat....

Ik had nog twee vragen...

- Uiteraard op enabled, bedoel je daarmee dat het "plaatje" niet klopt en ze op "off" moeten staan? Of begrijp ik je verkeerd?
- Met betrekking tot port forwaring (het plaatje) gebruik je daar bij IP adres, het adres van de xbox of van de UBEE?

Dank alvast voor de moeite!

Groet,
 
Hoi Camacho,


Met Enabled bedoel ik inderdaad de poorten zoals op het plaatje, ze staan nl. standaard off.
En het ip adres zoals op het plaatje is het ip adres van de XBOX.

Hoop je zo op weg te hebben geholpen, mocht je nog vragen hebben hoor ik ze wel


Greetz en succes :d
 
Na veel prutsen en zoeken is het met deze uitleg ook eindelijk gelukt. Bedankt!

Ik was alleen eerst eigenwijs en had op de modem ingesteld staan dat mijn Xbox aan de hand van zijn Mac-adres altijd hetzelfde IP toegewezen zou krijgen via DHCP, dan werkt Xbox live dus niet.

Het is echt belangrijk dat je op de Xbox zelf een static IP invult, zoals hier boven ook verteld wordt. Om conflicten met de DHCP te voorkomen is het verstandig om een IP te kiezen dat buiten de DHCP range ligt van de modem. Standaard begint mij modem met uitdelen van IP-adressen vanaf 192.168.178.10 en hoger, dus ik heb mijn Xbox 192.168.178.9 gegeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan