Xbox Media Center wil niet werken...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Llevy

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2010
Berichten
7
Hallo,

Een paar dagen geleden hebben wij een Xbox gekocht. We dachten twee vliegen in één klap te slaan omdat we sowieso een Media Center wilden dus dit leek de perfecte oplossing.

De Xbox werkt verder perfect, maar we krijgen de Media Center niet aan de gang. In het begin konden we wel verbinding maken tussen de pc (met Windows 7 Professional) en de Xbox. Beiden zijn met een lan kabel aangesloten aan de router. Elke keer als we op de Xbox uit de Media Center gingen en daarna weer verbinding wilden maken waren alle gegevens vergeten en stond er op de computer het volgende onder de Extender naam: Set up but not available. We moesten elke keer de extender verwijderen uit de computer en de Xbox en alles weer opnieuw opzetten en dan werkte het weer een tijdje, totdat je weer uit de Media Center ging, dan begon het probleem weer van voor af aan.

Mijn vriend heeft wat dingen geprobeerd om het op te lossen, we hebben uitzonderingen in de Firewall gezet, de Firewall compleet uitgezet, we hebben wat dingen veranderd in de netwerk opties en in de Computer Management maar niks werkte. Gister hebben we het zover gekregen dat we wel in en uit de Media Center konden gaan op de Xbox zonder problemen, maar zodra we de pc uitzetten was alles weer vergeten.

Nu hebben we een ander probleem: hij kan nu helemaal geen verbinding meer maken met de Xbox, sterker nog, hij kan de extender helemaal niet meer vinden en als hij dat wel doet en we proberen verbinding te maken dan komt hij telkens met een unknown error...

Heeft iemand enig idee hoe we dit op kunnen lossen? Alvast bedankt!
 
Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb het geprobeerd met mijn laptop (ook Windows 7 Professional) en daarmee krijg ik het wel aan de gang.

Het probleem daarmee is dat hij geen stabiele verbinding houdt, zodra je een film begint te kijken verbreekt hij na 2 minuten de verbinding. Als ik hem dan opnieuw verbindt krijg ik 2 minuten later weer hetzelfde probleem.

Kan dit zijn omdat het een draadloze verbinding is?

Als wij de pc willen verbinden krijgen we het volgende bericht: Media CEnter Extender Setup failed as the Extender was detected on the network but the UPnP search for the Extender failed. (timed out after 200000ms.)
 
Dat zal wss komen omdat het een draadloze verbinding is, dit heb ik zelf namelijk ook.
Aangezien de xbox en mijn laptop beide wireless internet heeft, krijg ik een waarschuwing van microsoft dat minstens 1 van de 2 direct op het internet moet zitten, dus met kabel. Maar ga er maar van uit dat je beter beide via een kabel aan kunt sluiten, omdat het live gestreamd wordt vanuit je wmc-pc.
Maar terugkomend op je topic, ik vermoed dat je ergens een instelling in óf windows media center óf in configuratiescherm (netwerk en internet) verkeerd hebt staan, maar waarschijnlijk in media center. Doe ook eens op je xbox test network connection, en dan van xbox naar pc of mediacenter (weet niet precies wat er staat).
Zoek dit maar eens uit, ik hoor het wel :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb Test PC Connection gedaan en Test Media Center, bij beide zegt hij dat er verbinding moet zijn naar de pc.

De extender staat nu ook weer in de lijst van de pc en we hebben weer verbinding gemaakt. Ik ben nu weer uit de Media Center gegaan en ik heb daarna weer opnieuw verbinding proberen te maken, weer met geen resultaat... Ik krijg nu op mijn tv scherm: Your console can't contact your Windows Media Center PC, terwijl op mijn pc gewoon staat dat de extender 'ready to use' is :confused:

Edit: Oh, verbindingen WEER getest en nu zegt hij ineens dat er geen verbinding is tussen de Xbox en de pc terwijl hij net zei van wel :p Snap jij het nog?
 
Laatst bewerkt:
Hmm.. Eerlijk gezegd snap ik er ook niets meer van :p
Ik zou even reacties van anderen afwachten, en anders evt naar microsoft bellen ;)
 
Hoe verbind je precies via WMP11 dan? We hebben het geïnstalleerd maar ik weet verder niet precies wat ik ermee moet doen.
 
No luck, het werkt nog steeds niet. Na een beetje verder onderzoek te hebben gedaan denk ik dat het aan de router ligt. Ik heb een paar keer gelezen dat je een network switch ertussen kunt zetten wat voor andere mensen geholpen heeft. Ik denk dat we dat nu gaan proberen. Anders weet ik het niet meer...
 
een netwerkswitch zul je denk ik niet veel aan hebben, want het splitst het signaal alleen maar op zeg maar.
Je zou ook eens contact op kunnen nemen met microsoft, want het ligt hoogstwaarschijnlijk aan die pc die je wilt koppelen, omdat je de xbox aan een andere pc wel kunt koppelen zei je een aantal posts terug
 
Switch werkt wel maar stoort.. Als je een tweede netwerkkaart in je pc zet (5-6 euro of miss heb je er nog wel een liggen) Dan kun je de 360 rechtstreeks op je pc aansluiten d.m.v. een cross-overkabel..

Anders probeer het nog eens met media-center maar dan niet draadloos. Gewoon om te kijken wat hij doet.
 
Maar rasger, als hij dmv cross-over de xbox aan de pc hangt, kan hij niet meer online gamen, tenzij je de pc via een 2e utp kabel aan het internet hangt en dan het internet ''doorlust'' zeg maar (ben de naam even kwijt hoe dit heet), maar dat gaat ten koste van de snelheid én de kwaliteit (ik spreek uit ervaring:confused:)
 
Gaat inderdaad ten koste van de snelheid.. maar ligt aan jou internetsnelheid of je lag krijgt. bij bijv 20mb zal je niet snel lag krijgen..
maar inderdaad zijn dit allemaal noodoplossingen.. normaal moet je gewoon via je router de 360 met je media-center kunnen verbinden dmv een Extender.. tsja en of dat aan de router ligt.. ik zou t niet weten..
miss idd ff naar de ms-helpdesk bellen?
 
Gelukkig nieuwjaar iedereen!

Bedankt voor alle reacties. Ik ga proberen de helpdesk te bellen, bedankt voor de hulp! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan