XBOX probleem,

Status
Niet open voor verdere reacties.

thejordy

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2013
Hallo allen,

Ik heb een probleem met mijn xbox.
Als ik een party join van een van mijn vrienden, blijft hij daar in voor 5 minuten. daarna staat er dat hij de party verlaten heeft, terwijl dit niet het geval is.
Ik had contact opgenomen met xbox zelf en die zeiden dat ik bepaalde poorten moet open zetten. Dat heb ik gedaan. Daarnaast moest upnp aan staan, en die staat aan. en je raad het al, we hebben nog steeds het probleem.

Iemand idee hoe we dit kunnen oplossen?

Ik zou verwachten dat je meer dan 1 router tussen de xbox en Internet hebt staan. Dus (bijv.) een router(-modem) van de provider én eentje van jezelf...
Indien dat klopt, dan moet je op beide routers poorten openzetten en op beiden UPnP aangezet etc. Dan moet je dus ook (veel) meer informatie geven over hoe het thuisnetwerk er uit ziet. Noem je provider, de merk + type routers, welke na welke staat etc.

Tijs.

Ik zou verwachten dat je meer dan 1 router tussen de xbox en Internet hebt staan. Dus (bijv.) een router(-modem) van de provider én eentje van jezelf...
Indien dat klopt, dan moet je op beide routers poorten openzetten en op beiden UPnP aangezet etc. Dan moet je dus ook (veel) meer informatie geven over hoe het thuisnetwerk er uit ziet. Noem je provider, de merk + type routers, welke na welke staat etc.

Tijs.
Klopt inderdaad dat er een router tussen zit.
Maar me op me router staat ook upnp aan.

Heb op alle 2 de verbinding geprobeerd en op beide het probleem.

We hebben als provider ziggo. De modem is een ubee modem. De router is een wat oudere sitecom router.

Mocht je meer info nodig hebben dan hoor ik het graag!

Dan zal het probleem in de portforwarding zitten ("poorten openzetten")
Om poorten open te zetten / portforwarden het je het ip-adres nodig van het apparaat waar naar geportforward moet worden.
Dus doe het even zo (want zo moet het in ieder geval werkend gemaakt worden voordat die sitecom router ook nog in beeld kan komen):
a. Sluit XBox aan op de Ubee (en zet 'm aan, natuurlijk)
Kijk na welk ip-adres de Xbox heeft op dat moment.
b. Portforward in de Ubee de poorten die je gemeld zijn naar het Xbox ip-adres dat je bij a. gevonden hebt.

Werkt dat goed, dan hoef je daarna alleen nog het volgende te doen:
a. Sluit XBox aan op de Sitecom (en zet 'm aan, natuurlijk)
b. Portforward in de Sitecom de poorten die je gemeld zijn naar het Xbox ip-adres dat je bij a. gevonden hebt.
Kijk meteen in de Sitecom na welk ip-adres die als WAN (ook wel "Internet") ip-adres heeft. noteer die.
c. Wijzig de portforwarding in de Ubee zodanig dat je daar nu het Sitecom ip-adres invult (zie b.)

Tijs.

Dan zal het probleem in de portforwarding zitten ("poorten openzetten")
Om poorten open te zetten / portforwarden het je het ip-adres nodig van het apparaat waar naar geportforward moet worden.
Dus doe het even zo (want zo moet het in ieder geval werkend gemaakt worden voordat die sitecom router ook nog in beeld kan komen):
a. Sluit XBox aan op de Ubee (en zet 'm aan, natuurlijk)
b. Portforward in de Ubee de poorten die je gemeld zijn naar het Xbox ip-adres dat je bij a. gevonden hebt.

Werkt dat goed, dan hoef je daarna alleen nog het volgende te doen:
a. Sluit XBox aan op de Sitecom (en zet 'm aan, natuurlijk)
b. Portforward in de Sitecom de poorten die je gemeld zijn naar het Xbox ip-adres dat je bij a. gevonden hebt.
Kijk meteen in de Sitecom na welk ip-adres die als WAN (ook wel "Internet") ip-adres heeft. noteer die.
c. Wijzig de portforwarding in de Ubee zodanig dat je daar nu het Sitecom ip-adres invult (zie b.)

Tijs.
bedankt voor je reactie.

Ik ben vergeten te zeggen dat als ik mijn verbinding test op mijn xbox hij geen enkele error aan geeft. Zelfde bij mijn vriend.
Dus is de poort forwarding wel daadwerkelijk het probleem, en hoe kom ik hier achter?

Begin nou maar gewoon met de zaak zodanig aan te passen en testen als ik geschreven heb.
'Gokken' wat er aan de hand zou zijn schiet niet op, want vanuit hier kunnen we niets doen/zien op jouw thuisnetwerk, laat staan dat we over je schouders kunnen meekijken etc.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan