Xbox verkocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroentje112

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2008
Niet echt een probleem kwa systeem maar,

afgelopen middag heb ik een xbox verkocht, via email (marktplaats) nu weigert de man adres en overschrijvingsbewijs te sturen (iets wat ik geeist had omdat het om een vooruit betaling gaat) kan ik nu de verkoop zonder gevolgen annuleren? en indien bedrag alsnog binnenkomt het bedrag terug storten naar zijn rekening?.

Ja,daar heb jij het volste recht toe.
Je bent technisch nog steeds eigenaar van de xbox.
Ik vind wel dat je het slim aanpakt.
Goed gedaan,jongen

Uuuh nee...

Je hebt immers een overeenkomst met die man gesloten. Die persoon zal de mails ook nog wel hebben waarbij jij dus accoord gegaan bent met de verkoop.(zelfs mondelinge overeenkomsten zijn rechtsgeldig.) Mocht deze persoon dus geld over maken dan heb jij de xbox te leveren.
Al is het wel zo dat als jij het geld terug stort deze persoon hoogstwaarschijnlijk echt geen stappen gaat ondernemen tegen je. ;)

Ik heb hem de gehele dag al 3 mails gestuurd waarin in om adres gegevens vraag, en een betaal bewijs op deze vragen wordt ontwijkend geantwoord en heb ik hem dus net een kwartier geleden de laatste kans gegeven om het netjes af te handelen. zo niet dan stel ik hem ingebreken en gaat de koop niet door

Geldt misschien voor bedrijven,maar niet voor particulieren.
Als ik een object in een veiling inbreng en iemand bied geld kan ik nog steeds op het laatste moment zeggen dat de verkoop niet doorgaat.

@jeroentje,goed zo gewoon doen.

Laatst bewerkt:
Tja...als hij toch zijn adres gegevens niet geeft. Waar wil je hem dan naartoe sturen als die het geld overmaakt??:D:D

Dan is het toch duidelijk: Iemand die hem echt wilt kopen van je geeft onmiddelijk zijn gegevens en maakt geld over. Deze dus schijnbaar niet.
Maar waarom eis je een bewijs van betaling?? Je verstuurt hem toch nog niet als er geen geld is;)

Geldt misschien voor bedrijven,maar niet voor particulieren.
Als ik een object in een veiling inbreng en iemand bied geld kan ik nog steeds op het laatste moment zeggen dat de verkoop niet doorgaat.

Bij bieden is er nog geen overeenkomst.Als jij accoord gaat met een bod dan is dat er wel.
Een overeenkomst geld ook voor particulieren.

Laatst bewerkt:
Omdat ik al een paar uur het gevoel hebt dat het niet klopt en dat er meerdere kopers zijn die de xbox willen hebben aangezien hij niets meer laat horen (en bod inmiddels ook verwijderd heeft), ga ik er vanuit dat het gewoon een grapjes is die niet wil kopen, dus wil ik geen zaken meer met hem doen, mocht echter volgende week wel geld binnenkomen dan stort ik dat gelijk terug. maar goed hij heeft tot 21:00 uur de tijd om te bewijzen dat ie ook echt betaald heeft.

Zoals gezegd:Iemand die hem echt wilt kopen van je geeft zijn/haar adres gegevens en stort je geld.
Geeft die niet zijn gegevens dan is toch duidelijk of niet dan!!

Een particulier heeft geen verkoopvoorwaarden die wettelijk vastgelegd zijn bij een notaris.

@Palomino: Met alle respect maar ga het burgelijk wetboek even lezen aub.
Wat je nu zegt over notaris raakt kant nog wal.

Frankwannet heeft in deze situatie absoluut gelijk.

Het niet willen overmaken van het geld en of gegevens kan leiden tot een ontbinding van het contract.

voor meer informatie zie het burgelijk wetboek nr #6 artikel 265 of burgelijk wetboek nr #7 artikel 39

Ook artikels 271, 273, 275 en 276 uit wetboek 6 zijn niet overbodig om eens na te gaan.

@TS U kunt de xbox gewoon aan een ander verkopen :)

@Jeroentje112,

als jij vooraf duidelijke voorwaarden hebt gesteld en de tegenpaertij voldoet daar niet aan kun jij zonder gevolgen de verkoop annuleren.

Tardis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan