xBox360 Live

Status
Niet open voor verdere reacties.

Piriform

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2009
Hoe kan ik xbox live aansluiten, via mijn computer draadloze netwerk. Ik heb het geprobeerd met een netwerkbrug.
Maar dan kwam mijn xbox niet verder als Xbox360 <----> Network <----X---> Internet (bij X liep hij vast) is het ook zo dat ik een Crossover Kabel nodig heb daarvoor?

Laatst bewerkt:
Hoe kan ik xbox live aansluiten, via mijn computer draadloze netwerk. Ik heb het geprobeerd met een netwerkbrug.
Maar dan kwam mijn xbox niet verder als Xbox360 <----> Network <----X---> Internet (bij X liep hij vast) is het ook zo dat ik een Crossover Kabel nodig heb daarvoor?

Heb je je computer ook draadloos verbonden met je router (met ingebouwde switch/hub)? Want dan kun je'm ook verbinding laten maken via je router.

Weet je wat? Maak even een overzicht, zoiets als:

Internet
  • Router
    • Computer
    • Xbox360

Of

Internet - Router - Computer - Xbox

Dan kan ik je misschien wel verder helpen! Het is in ieder geval al'n goed teken dat je xbox verbinding kan maken met je netwerk.

En welke verbinding is dan draadloos? Die van je laptop naar je router? Dat levert namelijk veel vertraging op, als je online wilt gaan gamen...

En welk systeem gebruik je op je computer? XP/vista/7? Of nog eerder?

Hier is een toturial, in't Engels.. mocht je er niet uikomen, post dan weer ff:).

Druk op de windows toets + R
voer ncpa.cpl in
klik met de rechtermuisknop op de 'LAN-verbinding' (gok ik, in ieder geval de verbinding met je xbox, dus niet die met internet)
ga naar eigenschappen/properties
Klik op het tablad delen/sharing
Zet hier een vinkje voor: Andere netwerkgebruikers mogen verbinding maken via de internetverbinding van deze computer/Allow other network users to connect through this computer's Internet connection
Druk op ok
start internet, en kijk of je met je laptop nog op internet kan.
Als dit het doet, kijk of je ook met je xbox op internet kan.

Waarschijnlijk is't zo opgelost :) Als ie opgelost is, druk dan even op vraag opgelost rechts onderaan de pagina.

Ow, ik heb het al gevonden. Maar ik krijg een foutmelding

Wat is de foutmelding?

Kun je anders even een printscreen maken van je netwerkadapters door alt + prt screen te gebruiken, en die even te plakken in paint en vervolgens op te slaan, en deze uploaden?

I seeee, de adapter is uitgeschakeld!

Klik met je rechtermuisknop op LAN-verbinding, en vervolgens op 'inschakelen'

Probeer daarna
Druk op de windows toets + R
voer ncpa.cpl in
klik met de rechtermuisknop op de 'LAN-verbinding' (gok ik, in ieder geval de verbinding met je xbox, dus niet die met internet)
ga naar eigenschappen/properties
Klik op het tablad delen/sharing
Zet hier een vinkje voor: Andere netwerkgebruikers mogen verbinding maken via de internetverbinding van deze computer/Allow other network users to connect through this computer's Internet connection
Druk op ok
start internet, en kijk of je met je laptop nog op internet kan.
Als dit het doet, kijk of je ook met je xbox op internet kan.

Waarschijnlijk is't zo opgelost Als ie opgelost is, druk dan even op vraag opgelost rechts onderaan de pagina.

Hij moet op z'n minst ingeschakeld zijn... Laat'm anders ingeschakeld, probeer't dan. Lukt het niet? Start je computer even opnieuw op, en probeer't dan weer opnieuw..

hm... Pff, waarom 't dan bij mij wel werkt weet'k ook niet! Ik zal't zo zelf weer'ns proberen als 'k naar m'n xbox ga! (heb nu zelf zo'n wireless adapter..)

Die kostten toch 80 euro?

Hangt af van welke je neemt... de oude (ondersteunt geen 802.11N) kost 60,- de nieuwe (ondersteunt wél 802.11N) kost inderdaad 80,-... Als je het via je computer voor elkaar krijgt is't natuurlijk mooi, maar ik hoop dat je dan inderdaad goed live kunt gaan... omdat ik verwacht dat als je'n spel live speelt, er veel lag zal zijn. (Draadloos via een computer is niet bevordelijk voor de snelheid;))

Hm... gisteren zelf ook geprobeerd, en mijn adapter had hele slechte ontvangst, dus daar kan't ook aan liggen, maar ik had in ieder geval ook geen verbinding met xbox live...

De makkelijkste oplossing is zo'n adapter kopen, ik zal zo nog'ns kijken of ik het nu wel voor elkaar krijg!

Ik ben eruit! Na een uur ***ten met alle verbindingen...

1. Zorg dat je laptop normaal verbinding heeft via internet.
2. Zorg dat de instellingen van je ethernet-adapter (LAN-verbinding) helemaal op automatisch staan.
3. Selecteer beide en leg een netwerkbrug aan.
4. Zet je firewall tijdelijk uit (voor zekerheid)
5. Sluit de ethernetkabel aan op je console en computer.
6. Voer handmatig in het Xbox 360 Dashboard de instellingen voor IP-adres, subnetmasker, DNS-adres en gateway in en test de verbinding: De instellingen bewerken:
Ga in het Xbox 360 Dashboard naar het gedeelte System.
Selecteer Network Settings.
Selecteer Edit Settings.
Voer de volgende gegevens in:
IP Address: 192.168.0.2
Subnet mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.0.1
DNS server (Primary): 192.168.0.1
DNS server (Secondary): 192.168.0.1

En probeer je verbinding uit! Als't nu niet lukt, weet'k het ook niet meer.. want bij mij lukte dit! =D

Vraag opgelost? Druk op de 'Vraag is opgelost'.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan