Jarenlang maak ik al gebruik van een batchprogrammaatje om met behulp van het DOS-commando “xcopy Bronmap:\*.* I:\Doelmap /C /D /E /M” kopieën van alle bestanden en submappen van de bronmap naar de doelmap te maken. (/C /D /E /M = alleen nieuwe en nieuwere bestanden kopiëren cq. overschrijven en eventuele nieuwe submappen nieuw aanmaken in de doelmap)
Hiervoor gebruik ik een VBA procedure die ik in Excel gemaakt heb mbv het Open, Writeline en het Close commando. Nu ontstaat echter het probleem dat wanneer men in de naam van de doelmap spaties gaat gebruiken deze schrijfprocedure via VBA niet meer gaat omdat dan de mapnaam tussen aanhalingstekens geplaatst moet worden en ik niet weet hoe ik die via VBA achter de Writeline-opdracht zou moeten schrijven.
Voorbeeld:
Bronmap = "C:\Mijn Documenten"
Doelmap= "X:\Documenten Henk"
...........
WriteLine ("xcopy " & MapVan & " " & MapNaar & " " & "/C /D /E /M" )
...........
Dit resulteert in het Bat-bestand dus in:
C:\Mijn Documenten X:\Documenten Henk /C /D /E /M
Wat moet ik doen om het onderstaande daarin te krijgen.
C:\”Mijn Documenten” X:\”Documenten Henk” /C /D /E /M
Of is er misschien een slimmere oplossing?
bij voorbaat dank voor hulp of suggesties
Hiervoor gebruik ik een VBA procedure die ik in Excel gemaakt heb mbv het Open, Writeline en het Close commando. Nu ontstaat echter het probleem dat wanneer men in de naam van de doelmap spaties gaat gebruiken deze schrijfprocedure via VBA niet meer gaat omdat dan de mapnaam tussen aanhalingstekens geplaatst moet worden en ik niet weet hoe ik die via VBA achter de Writeline-opdracht zou moeten schrijven.
Voorbeeld:
Bronmap = "C:\Mijn Documenten"
Doelmap= "X:\Documenten Henk"
...........
WriteLine ("xcopy " & MapVan & " " & MapNaar & " " & "/C /D /E /M" )
...........
Dit resulteert in het Bat-bestand dus in:
C:\Mijn Documenten X:\Documenten Henk /C /D /E /M
Wat moet ik doen om het onderstaande daarin te krijgen.
C:\”Mijn Documenten” X:\”Documenten Henk” /C /D /E /M
Of is er misschien een slimmere oplossing?
bij voorbaat dank voor hulp of suggesties