Prozac1970
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 dec 2007
De titel zegt het eigenlijk al.
Ik heb een simpel batch-bestandje gemaakt om een sjabloon te kopieren naar een directory op een USB-stick. Het bronbestand staat op bedrijfsnetwerk, het doel is een directory op een usb-stick.
Als ik het bronbestand vanaf mijn bureaublad (netwerk PC) probeer te kopieren gaat dat goed.
Antw1 staat voor een schijfletter die men eerder heeft kunnen opgeven. NB: Y is een persoonlijke netwerkschijf (iedereen die gebruiker is op het netwerk, komt uit op zijn/haar y schijf)... en het werkt naar behoren.
Nu staat de laatste versie van het bronbestand dat ik wil kopieren op de W schijf. Rechten op de schijf en mappen en dus ook de bestanden in die map zijn beperkt. Admins: volledig. Ik en een collega volledig op de bestanden. De overige collegae alleen lezen. (overigens kunnen zij via explorer naar de map browsen en de inhoud kopieren naar hun usb-stick)
Ik hoop dat ik tot zover duidelijk ben.
Nu wil ik met behulp van de batchfile het brondbestand kopieren naar de usb-stick van de collegae. (en waarom laat ik ze het niet zelf doen? de usb stick heeft een directory en snelkoppelingen. Om te voorkomen dat er dingen mis gaan: een batch file. En je praat over 150 sticks, dus ik ben niet van plan om het zelf te doen
)
Nu heb ik deze code:
~
Probleem: Het batch bestand kopieert de source file dus niet naar de usb stick.
Oplossing: iemand van jullie?
Kan het te maken met de rechten? Deze code werkt ook niet onder mijn account, het lijkt wel of het batchbestand het document niet kan vinden/rechten heeft?
Dank voor jullie tijd en ideeen!
Groet,
Marcel
Ik heb een simpel batch-bestandje gemaakt om een sjabloon te kopieren naar een directory op een USB-stick. Het bronbestand staat op bedrijfsnetwerk, het doel is een directory op een usb-stick.
Als ik het bronbestand vanaf mijn bureaublad (netwerk PC) probeer te kopieren gaat dat goed.
Code:
xcopy "Y:\Desktop\Doc2.doc" %Antw1%:\test\ /A /H /R /N /K /V /Q /Y
Antw1 staat voor een schijfletter die men eerder heeft kunnen opgeven. NB: Y is een persoonlijke netwerkschijf (iedereen die gebruiker is op het netwerk, komt uit op zijn/haar y schijf)... en het werkt naar behoren.
Nu staat de laatste versie van het bronbestand dat ik wil kopieren op de W schijf. Rechten op de schijf en mappen en dus ook de bestanden in die map zijn beperkt. Admins: volledig. Ik en een collega volledig op de bestanden. De overige collegae alleen lezen. (overigens kunnen zij via explorer naar de map browsen en de inhoud kopieren naar hun usb-stick)
Ik hoop dat ik tot zover duidelijk ben.
Nu wil ik met behulp van de batchfile het brondbestand kopieren naar de usb-stick van de collegae. (en waarom laat ik ze het niet zelf doen? de usb stick heeft een directory en snelkoppelingen. Om te voorkomen dat er dingen mis gaan: een batch file. En je praat over 150 sticks, dus ik ben niet van plan om het zelf te doen

Nu heb ik deze code:
Code:
SETLOCAL
color F3
title Update voor USB-Stick
@echo off
:Vrag
CLS
echo.
echo ÉÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ»
echo º UPDATE PROGRAMMA VOOR USB-STICK PV º
echo ÌÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ͹
echo º º
echo º º
echo º Sluit eerst uw USB-stick aan... º
echo º º
echo º Stationsletter zonder :\ invoeren! º
echo º º
echo º º
echo ÈÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍͼ
echo.
set /p Antw1= Wat is de schijfletter van uw USB-Stick?
echo.
echo.
~~~~~~ Stukje skippen naar de rest van de code ~~~~~~~~
echo º º
echo º º
echo ÈÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍͼ
echo.
echo.
pause
echo.
xcopy "W:\KC\Sjablonen\Proces Verbaal.dot" %Antw1%:\Sjablonen\ /A /H /R /K /V /-Y
~~~~~~en dan komt er nog een stukje code~~~~~~~~
Probleem: Het batch bestand kopieert de source file dus niet naar de usb stick.
Oplossing: iemand van jullie?
Kan het te maken met de rechten? Deze code werkt ook niet onder mijn account, het lijkt wel of het batchbestand het document niet kan vinden/rechten heeft?
Dank voor jullie tijd en ideeen!
Groet,
Marcel
Laatst bewerkt: