XD card error

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tabaksbaars

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2002
Mijn XD card (128 mb ) van mijn Olympus camera weigert te werken in mijn camera. via de cardreader aan mijn PC kan ik er alles mee doen.
Nu ben ik aan het zoeken geweest maar nu schijnt de CIS tabel te zijn verdwenen en daardoor kan de camera de card niet meer lezen. Weet iemand of er ook een programmatje is waarmee ik met een standaard kaartlezer de tabel weer op mijn XD card kan krijgen?

Het kaartje is ook niet opnieuw te formateren door de camera ?

Nee dat wil niet meer , ik kan hem wel met de pc formateren maar dan wil het met de camera nog niet.

Ik heb olympus gebeld, zij zeggen dat het kaartje door het formateren met de pc beschadigd raakt. Als ik op google zoek dan is de kaart niet beschadigd maar de indeling is niet goed en hij mist de "CIS Tabel" Mischien dat er iemand is die met b.v. nero een image maakt van een lege door zijn eigen camera geformateerde kaart. Dan wil ik een proberen of ik die op de kaart kan zetten en dan kijken of de camera hem wel leest.

Zelf heb ik ook een Olympus camera, maar het XD kaartje is van Fuji geloof ik. Zal hem anders eens aansluiten op mijn notebook, eens kijken of ik wat kan vinden waar je wat aan hebt.

Heb net even gekeken, maar ik zie alleen maar foto/video bestanden en geen andere files. Wel heb ik iets voor je waar je misschien wat meer, maar zeker betere hulp kunt krijgen.
http://www.stevesforums.com/forums/view_forum.php?id=52

En ook kwam ik dit tegen via dat forum: http://www.marshost.com/~rashmun/olympus_smartmedia_fix.htm

Ik hoop dat je jouw kaartje nog kan redden.

Groeten,

Laatst bewerkt:
Ik ben weer wat wijzer maar het lukt nog niet. Er zijn progjes die de kaart kunnen herstellen maar met mijn cardreader lukt dit niet. Ik krijg de melding SmartMedia drivers are not loaded.

Anders zou ik gewoon dat forum eens proberen, vooral omdat er al berichten opstaan over dat CIS gebeuren.

Prijzen zijn inderdaad een stuk lager dan vroeger, maar het gaat meer om het weten hoe je dit kan oplossen. Kan altijd handig zijn voor iemand anders.
Mocht het niet lukken kun je altijd nog een nieuw kaartje kopen.

Hoi !

Formatteren op een andere PC als Fat 16.

Bij mij is tijd geld, dus in een uur prutsen kan ik € 40,= verdienen met hard/software-reparatie's.

Een printer probeer je met de huidige prijzen toch ook niet te repareren ?

Greetz,

Harry

Prijzen zijn inderdaad een stuk lager dan vroeger, maar het gaat meer om het weten hoe je dit kan oplossen. Kan altijd handig zijn voor iemand anders.
Mocht het niet lukken kun je altijd nog een nieuw kaartje kopen.

Helemaal mee eens. Niet iedereeen kan trouwens zo maar even € 40 extra uitgeven en ook uit milieu oogpunt is het wel leuk om een kaartje weer aan de praat te krijgen.

Kaart doet het weer.

De kaart doet het weer. Ik ben naar een fotozaak geweest en die heeft het kaartje in een fuji camera gestopt en daarin geformateerd. Daarna is de kaart gewoon weer in mijn camera te formateren en te gebruiken. Nu nog even aan het zoeken of er nog een firmware update voor mijn camera is waarmee ik ook de grotere kaarten kan gebruiken. In ieder geval bedankt voor de hulp, ik heb weer een hoop geleerd.

Laatst bewerkt:
ugg boots stockpile purchase inexpensive lessen online unfastened shipping!

Burberry Superstore trading online A- Burberry escape Stockpile Burberry outlet burberrytrenchcoatsoutlet.com to consent to cheap Burberry superstore products online.

Boots ode away support UGG Boots UK from UGG Boots cheap ugg-boots-cheapuk.blogspot.com UGG Boots Worn out Online Store.

UGG Boots vending UGG Boots 2012 ugg boots cheap ugg-boots-cheapugg2012.com proceeding bail someone out off the smudge 80% at rotund shipping!

UGG boots trashy store UGG Boots sale uggboots2012sales.com.Buy waxen mark-down ugg boots from ugg online,green light organization today,covering your money.

Burberry Discharge vending online Burberry outlet burberry-sale-outlet.blogspot.com.The Most pertinent Burberry Rack up to allow seedy Burberry shop products online.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan