Xfi geluidskaart en een creative megaworks s750

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gr@smaaier

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2004
Beste,

Zoals de titel al verraad heb ik een Creative Xfi 7.1 kaart + een Creative megaworks 7.1 set.

Geweldig geluid alles ok maar ik heb een raar iets met deze set. Als ik de set voor meer dan 3/4 openzet komt er een hinderlijke tik in het geluid en ook het volume daalt en stijgt.

Sluit ik deze kaart op een Creative 128 kaart aan heb ik nergens geen probleem mee.

Dus ik heb de Xfi kaart maar eens aangesloten op een versterker en daar doet ie het ook op. Een erg vaag verhaal als je mij vraagt. Want het is toch volgens mij zo dat de kaart een geluid op een bepaald volume uitstuurd en de versterker deze versterkt ??

Als je de versterker voor de helft opengooid dan is er niets aan de hand. Nieuwste drivers en iets oudere drivers geprobeerd maar niets helpt. Toen maar eens de stroom van mijn geluidskaart uitgangen gemeten en deze is een stu oger dan mijn andere kaart. Dus dacht ik nou dan zet ik toch gewoon mijn volume van mijn kaart lager. Nou dit werkt maar tocht vervormd het geluid nog. Dus ik weet het nietmeer en misschien dat iemand me hier kan helpen ?? Alvast bedankt voor het meedenken en antwoorden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan