XFX 9800gtx+ en Asus 9800GTX+

Status
Niet open voor verdere reacties.

Champy

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2007
Mensen,

ik ben bezig om mijn systeem een beetje te upgraden, nieuwe mobo, processor en geheugen besteld. In mijn huidige systeem zit een XFX 9800gtx+, maar deze zijn helaas EOL en daardoor dus nergens meer te vinden.
Toevallig kwam ik vandaag ergens een ASUS 9800gtx+ tegen. Mijn vraag is nu dus of ik deze videokaarten, allebei 9800gtx+, maar van een ander merk, kan combineren zodat deze samenwerken via SLI?

Alvast bedankt!

Jahoor, dat mag geen probleem vormen. Onthoudt wel dat een SLI opstelling op de snelheid van de langzaamste van de 2 kaarten gaat werken. Dus zorg dat ze liefst even snel zijn.

Maar dan het feit SLI.. Waarom? Je boekt er echt geen gigantische prestatiewinst door, tenzij je 2e PCI-e slot ook op x16 werkt. Meeste werken op x8.

Dan moet het kunnen. Ga wel even de snelheden (geheugen, ramdac, gpu enzovoort) even na van beide grafische kaarten.

Jahoor, dat mag geen probleem vormen. Onthoudt wel dat een SLI opstelling op de snelheid van de langzaamste van de 2 kaarten gaat werken. Dus zorg dat ze liefst even snel zijn.

Maar dan het feit SLI.. Waarom? Je boekt er echt geen gigantische prestatiewinst door, tenzij je 2e PCI-e slot ook op x16 werkt. Meeste werken op x8.

Dat heeft er weinig mee te maken hoor. Het is meer omdat veel spellen SLI niet goed ondersteunen.

Maar Champy: moederbord ondersteunt GEEN SLI. Dus dit is zinloos!
Het is een Crossfire-moederbord

1 x PCI Express x16 slots, running at x8 (PCIEX8_1) (Note 3)
(The PCIEX16_1 and PCIEX8_1 slots support ATI CrossFireX technology, and conform to PCI Express 2.0 standard.)

Laatst bewerkt:
Mijn fout Marsmannetje ;)
Maar nu je het zegt, had het mobo niet eens bekeken, maar met dit Gigabyte wordt SLI inderdaad behoorlijk zinloos.

Laatst bewerkt:
Nou ja, deze gigabyte dan wel. :p
Er zijn zat gigabyte-moederborden die wel SLI ondersteunen.

Ik ken geen moederborden voor AM3 (dus met DDR3) die SLI ondersteunen. (maar misschien heb ik er 1 gemist)

Champy: Heb je ook net een nieuwe processor gekocht?
Welke?

Bovenstaande moederbord doet het niet met SLI, typfout.

Nee daar was ik ook achter, maar vond je zin frappant.

AMD Phenom II X4 955 Black Edition

Dus werkt het nu wel of niet?

Anders wordt het in de nabije toekomst een geheel nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan