XFX GeForce FX 5500 256 DDR

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schnitzel

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2005
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaringen hebben met de videokaart XFX GeForce FX 5500 256 DDR???

Ik wil hem m.n. voor gamen gebruiken; CoD en Day of Defeat (half life mod); ik heb verder:
a7n8x-vm-400 moederbord; 1024 + 256 mb ddr pc 2700; amd xp 3200+ fsb 400, 512 kb

De videokaart heeft dus 256 mb DDR ram en ook een '256 bit graphics accelerator' en een 'Graphics Core: 256-bit' (of is dit hetzelfde...?)

dit alles is te vinden op: http://www.xfxforce.co.uk/product_view.php?sku=PVT34BUA

Graag hoor ik het, de kaart is nl. erg laag geprijsd (78 euri) en ik ben benieuwd of het waara voor je geld is!!!

Het aantal mb's aan geheugen wat de videokaart heeft, zegt nix over hoe snel de kaart is.

Dat is af te leiden van de Memory Clock en Engine Clock van de videokaart. Hoe hoger het aantal, hoe snel.

Je kan reviews lezen op internet.

Voorbeeldje:

Well, what can we say about the all new 5500. It performs as expected under the 5600 and above the 5200, it's stable and has a package of features that is just mind boggling for it's price.

Gaming wise, what you can expect from the card is that you'll be able to play most older games perfectly fine. Even quite a few of the newer games will have no big problems with this card under two conditions. The first; you need to stay at 1024x768 maximum and secondly you do not enable Antialiasing features as the card simply does not have enough processing power. It's not at all bad though. Heavy upcoming games you say ? Forget about it, this card is not suitable for it.

Bron

Ja, GPU is belangrijker dan het aantal mb's op de videokaart.

De beste prijs/performence kaart is op dit moment de: nVidia GeForce 6600 GT

Laatst bewerkt:
Laat hem links liggen, tis geen goeie gamerskaart. Neem zoals gezegd een 6600gt of 9800pro o.i.d. naar wat je portemmonnee hebben kan.

succes

Geplaatst door Muurhond
Het aantal mb's aan geheugen wat de videokaart heeft, zegt nix over hoe snel de kaart is.
Dat is af te leiden van de Memory Clock en Engine Clock van de videokaart. Hoe hoger het aantal, hoe snel.

nee, maar het aantal bit wel en deze heeft 256 bit dat lijkt me toch aardig snel, maar goed de processor is waarschijnlijk wat langzamer...

Je kan reviews lezen op internet.

ik heb me rot gegoogled, maar ik vond nauwelijks (geen) reviews van deze kaart, weet iemand nog een paar goede sites waarop deze videokaart (of chipset) wordt geanalyseerd???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan