XFX HD4870 XXX 512mb

Status
Niet open voor verdere reacties.

emielzij

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
Heeft iemand ervaring met deze videokaart?
En wat vinden jullie hier van?
Heeft iemand een uitgebreide review van deze kaart?

Heb hem aangepast.
Maar wat is je budget voor de videokaart?

als die 20 euro duurder is en als de kaart dat veel beter is is dat geen probleem.

Ik heb hier een XFX nVidia GTX 260 van € 169 http://www.alternate.nl/html/produc...60/-1078076/?cmd=showRatings&page=1#tabberBox
Wellicht is ie bij een andere winkel goedkoper.

Sowieso is de GTX260 een heel goede kaart en beter dan de HD4870.
Kijk ook even bij de reviews.
Als dit iets te hoog gaat voor je budget is de XFX HD4870 XXX de beste keuze voor je geld, naar mijn idee.
Maar ik zou voor de GTX260 gaan, net 50 euro duurder maar scheelt een hele hoop in prestaties.

Edit: misschien wel handig om de link er bij te doen :p

Laatst bewerkt:
maar als je naar de Frequentie Processor 576 MHz kijkt is die slechter dan die XFX HD4870 XXX 512mb die heeft iets van 800 Mhz. Of maakt die processor niks uit? en waar moet ik anders naar kijken?

Ja dat klopt, die zijn wat lager.
Maar als je kijkt naar het aantal bits: ATI 256 bit, nVidia 448 ofzo. Dat zijn nogal verschillen.
Maar die 4870 ziet er ook flink overclocked uit, kan dat kloppen?

Het beste zou zijn om je budget te verhogen naar € 200 - € 250 en daar een heel mooie kaart van te kopen (bijvoorbeeld GTX275 of ATI HD4890 - 4900), maar als 130 tot 150 je budget is zou ik voor de 4870 gaan. Mijns inziens zijn de verschillen met de GTX260 niet dusdanig groot om 50 euro meer uit te geven.

ene is die kaart wel betrouwbaar XFX HD4870 XXX 512mb had gelezen dat die nog wel es wil vast lopen of crashen. Is dat ook zo?

Daar ben ik niet van op de hoogte. Kan op google maar 1 ding vinden: deze kaart is lichtelijk overclocked (GPU core 775 in plaats van 750 MHz, en het geheugen loopt 200 MHz sneller). De prestatiewinst is echter miniem.. Nog geen 5%.
Schijnt beter te zijn voor de 1 GB variant van deze kaart te gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan