XFX Radeon HD6870 of XFX Radeon HD6950?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rajeev

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2009
Berichten
357
Hallo,

Ik wil nu wat zwaardere games gaan draaien en merk dat mijn videokaart meer moeite krijgt met het afspelen van zware games in Full HD (1920x1080).
Ik ga dus weer een nieuwe kaart aanschaffen. Maar nu zit ik te twijfelen tussen de HD6870 of de HD6950.
De HD6870 is ******* goed en zat voor HD Gaming denk ik, maar de HD6950 is toch stukken beter?
Maar ik wilde dus vragen of mijn voeding het wel trekt, zowel de HD6870 als de HD6950. Ik kan namelijk nergens vinden wat ze op volle vermogen trekken.
Mijn voeding is 500 watt, ingebouwd in mijn Antec Sonata III. Het gaat om een Antec Earthwatts EA-500D.
Ik had ook ergens gelezen dat je voor de HD6870 2x 6 pins connector in je voeding moet hebben. Heeft mijn voeding dat?
Beide kaarten passen toch op mijn moederbord? Het is een MSI DKA790GX Platinum, met PCI-e sloten.
Op de XFX site staat bij beide 500 watt, maar dat lijkt me sterk en vraag me af of dat het volle vermogen is.

Weten jullie het? Welke kaart raden jullie mij aan? Raden jullie mij ook XFX aan of niet? Of is bijvoorbeeld MSI of Sapphire beter?

Mvg,
Rajeev
 
Laatst bewerkt:
Voeding is voldoende krachtig voor beide, eventueel heb je verloopstekkertjes nodig, maar dat kan je het beste zien door over te kijken naar je voeding (kast open maken dus).

De HD6950 is inderdaad krachtiger dan de HD6870, alleen is de laatste meer bang for buck vanwege de prijs. Ipv de HD6950 kan je nu beter de HD7850 nemen (zelfde prijs ongeveer).
 
de HD6950 is duidelijk een beter kaart, maar hij is ook aanzienlijk duurder,
ik heb zelf een pc samengesteld met de HD6870, ik moet hem nog wel kopen dus ik kan je nog geen revieuws geven.
maar als je een beetje straks zit met je budget dan zou ik toch echt voor de HD6870 gaan want het is een prima kaart,
en waar wil je het voor gaan gebruiken?
 
ik heb de HD6850 black edition en kan dirt 3 en dirt showdown full hd spelen op me tv :"D.
 
HD7850 heeft 2GB vram en dat is de grootste reden waarom je voor die kaart moet gaan
1GB vram is niet genoeg om huidige games in 1080P te kunnen spelen en een HD7850 heeft 2GB vram
de HD7850 kost 220 euro en is net iets sterker dan de HD6950 en trekt minder stroom

de HD7850 royalqueen van Club3D koelt zeer goed en is erg stil
klikerdeklik

de xfx voeding kan deze kaart prima hebben!
 
Laatst bewerkt:
Hmm oke. Dus nou, HD6950 of HD7850? Alhoewel ik geen die-hard gamer ben hoor.
Ik speel gewoon m'n games...wat ik echt wil gaan spelen is de opkomende versie van GTA, V.
Daarvoor heb ik al 6GB RAM, lijkt me genoeg en een meer dan sterke Quad-Core processor.
De HD6870 heeft 1GB aan geheugen, en de HD6950 2GB én een Dual Fan. Koelt dus beter zonder teveel herrie te maken.
Aan de HD6950 heb ik voor de komende jaren ook genoeg neem ik aan. De 69xx zijn toch de high-end kaarten van ATI/AMD?
Mijn moederbord is gemaakt op 3xxx series, dat is de chipset: HD3300.
Kan hij dan nog wel 7xxx ondersteunen?
 
Laatst bewerkt:
zolang je moederbord een PCI-E x16 slot heeft gaat de videokaart erop werken ongeacht of het moederbord een bepaalde chipset heeft

de HD7000 serie kaarten zijn de nieuwste die zijn uitgekomen die zijn dus standaard sterker dan de oudere HD6000 en HD5000 serie kaarten
je moet de nummers dan niet meer 1 op 1 vergelijken
de HD7850 is net iets krachtiger dan een HD6950 en trekt minder stroom en produceert minder hitte

om wat voor een Quad core processor gaat dit?
 
Hmm oke. Dan denk ik dat het toch een 78xx serie wordt.
Het gaat om een AMD Phenom X4 9950 Black Edition. 2,6 GHz, en is makkelijk over te klokken naar nog wel meer dan 4GHz.
Een vriend van mij heeft dezelfde als mij, maar dan geen Black Edition. Hij heeft 'm overgeklokt naar 4,2 GHz en werkt perfect.
Vele malen sneller dan die van mij en loopt als een zonnetje, loopt niet vast etc.
Maar aangezien ik het niet nodig heb, PC is meer dan snel genoeg voor mij, is het niet nodig om hem over te klokken.
 
zodra je BF3 op 1080p wilt gaan spelen dan kan 2,6Ghz wel een lichte bottleneck vormen
ik raad je aan om de processor in ieder geval rond de 3,6Ghz te laten draaien
 
Ja, zodra ik merk dat mijn processor moeite heeft, vind ik het geen enkel probleem om hem over te klokken.
Black Editions kan je namelijk beter overklokken, dus van mij zou het nog beter moeten doen dan die van mijn vriend.
Overigens draait die van mijn vriend als een zonnetje op 4,2 GHz dus voor mij moet 3,6 GHz een eitje zijn.
 
zorg er wel voor dat je een goede cpu koeler aanschaft voordat je gaat overklokken

let ook op iedere processor is anders, de één overklokt beter dan de ander ook al zijn ze het zelfde type!
 
zodra je BF3 op 1080p wilt gaan spelen dan kan 2,6Ghz wel een lichte bottleneck vormen
ik raad je aan om de processor in ieder geval rond de 3,6Ghz te laten draaien

kloptik heb een dualcore en bij bf3 wordt hijvollopgebruikt terwijlmijnvieokaart nog niet vollp wordt gebrukt ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan