XHTML cellen samenvoegen met Divs

Status
Niet open voor verdere reacties.

xl3igplayer

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2011
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijd opzoek naar een manier om cellen samen te voegen. Maar er mag geen gebruik gemaakt worden van <table>. Alles moet dus in Divs.
Dit is de tabel die ik zoek.

img.png

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Googlen heeft nog niet echt zijn vruchten afgewopren.
Code mag alleen in XHTML 1.0 en CSS zijn.
Met Vriendelijke Groet,

Eddie

Laatst bewerkt:
In het algemeen:
Voor het maken van een lay-out van een pagina gebruik je geen tabel
Tabulaire data wordt bij voorkeur in een tabel getoond.

Wat betreft jouw vraag:
De afbeelding die je laat zien wekt niet de indruk dat het om een lay-out tabel gaat.

Als het betrekking heeft op data die in tabel-vorm gepresenteerd moet worden,
kun je beter een (html-)tabel gebruiken.

Jouw opmerking: Code mag alleen in XHTML 1.0 en CSS zijn." doet vermoeden dat het om huiswerk gaat.
Wie legt jou anders zo'n regel op?

Als het inderdaad huiswerk is, mogen we je geloof ik niet helpen volgens de forum-regels
en bovendien is dan de vraag of je de opdracht wel goed begrepen hebt.

Klopt, het is 'huiswerk' als je het zo wilt noemen.
Maar het ging er mij meer om dat het bijna onmogelijk is om een tabel te maken met div's en dan ook nog eens cellen splitsen zoals op de foto.
Want als het zo makkelijk had geweest had iemand wel een stukje code gepost in dit topic.
Ben je het daar mee eens tecsman?

Nee, daar ben ik het niet mee eens.
Het is namelijk niet moeilijk.

Autorijden is moeilijk als jet het voor het eerst doet, maar na verloop van tijd wordt het routine.
Schilderen en tekenen is moeilijk als je de techniek niet beheerst. Of in ieder geval: het resultaat is niet om aan te zien.

HTML en CSS zijn voor een beginner misschien moeilijk, maar met enige oefening valt het best mee.

Maar je moet het ook wel op de goede manier leren
En de basisprincipes beheersen.

Ja daar heb je zeker gelijk in. Zou je dan willen uitleggen hoe jij het zou doen. Zonder daadwerkelijk code te plaatsen. Dit is een hulpforum. En ik kan dan blijkbaar wel wat hulp gebruiken?

Laatst bewerkt:
Ter info plaats ik nog even de voorwaarden die er zijn betrekking tot huiswerkvragen: Klik

Succes met je vraag.

Dankjewel, maar ik zoek op dit moment alleen een uitleg voor mijn probleem.

Zonder een volledig antwoord te geven,

Maak in CSS een div "main" aan,
Maak in CSS een div "regel" aan,
Maak in CSS een div "breed" aan,
Maak in CSS een div "smal" aan.

De eigenschappen van de div's mag je zelf uitpuzzelen.

Vervolgens ga je de CSS declaraties gebruiken in een HTML document:

plaats in de div "Main" het aantal regels naar keuze
Plaats in iedere regel het gewenste aantal brede en smalle div's in de juiste volgorde.

Ga vervolgens de problemen oplossen om enkele/dubbele lijntjes goed te krijgen, de div's tegen elkaar aan te krijgen en de regels onder elkaar te krijgen terwijl de brede en smalle div's naast elkaar liggen.

Succes,

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan