Xinput1_3.dll ontbreekt ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Ik heb een nieuwe pc met windows 10 een een videokaart Nvideai GTX 970.

Nu heb ik twee games geinstalleerd, Max Payne 3 en Formule 1 2015.

Max Payne kan ik gewoon spelen maar wanneer ik Formule 1 start krijg ik de melding "Xinput1_3.dll ontbreekt.

Ik heb al via google gezocht maar raak er niet uit.

Ga naar deze link en download (alleen) directx_Jun_2010_redist.exe
Pak die uit, bijv. m.b.v. 7-zip, naar een submap.
Ga in de nieuwe submap kijken. Daar staat dan (o.a.) APR2007_xinput_x86.cab en APR2007_xinput_x64.cab
Afhankelijk Windows 32-bit of 64-bit pak je het bijbehorende .cab bestand uit naar een submap. Ga naar die nieuwe submap, en daar staat dan (o.a.) Xinput1_3.dll
Kopieer dat bestand naar C:\Windows\system32 en (indien Windows 64-bit) ook naar C:\windows\SysWOW64
Kijk of het spel start.

Vergelijkbare zaken doen voor andere DirectX .dll bestanden die door spellen (die je in de toekomst installeert) als "ontbrekend" worden gemeld bij starten.

Tijs.

Ik heb die bestanden gekopieerd, het 64 naar de wow64 map het 32 naar de system 32 map.
Wanneer ik het spel nu start krijg ik : kan de toepassing niet starten (0xc000007b).

??? Mijn instructie gaat over 1 bestand (in jouw geval de 64-bit versie van Xinput1_3.dll), en dat kopieer je naar 2 mappen, dus niet wat jij doet.
Trouwens: Stel dat het nodig is om zowel de 32-bit als de 64-bit versie te kopiëren, dan moeten die juist precies in de andere map dan waar jij het hebt gekopiëerd, dus:
De 32-bit versie van Xinput1_3.dll kopiëren naar C:\Windows\SysWOW64 en de 64-bit versie van Xinput1_3.dll kopiëren naar C:\Windows\System32
Mooie uitleg daaromtrent: hier

Tijs.

Laatst bewerkt:
Kijk nog even in mijn vorige posting, ik heb er wat bij geschreven.

Tijs.

Ik heb het 64 bit bestand naar beide mappen gekopieerd maar nu gebeurt er niets wanneer ik het spel start.
Ik zie wel dat het spel geinstalleerd is in de x86 map.

Laatst bewerkt:
Misschien eens even teamviewer starten ?

Ik ken het spel verder niet. Er staan wel diverse tips + patches hier voor wat Max Payne betreft, zoals "Als Administrator uitvoeren" starten van het spel etc.

Ik heb in ieder geval het idee dat de melding waar het over ging weg is, méér kan ik zo snel niet doen. Mocht je nog specifieke stappen gevonden hebben in (bijv.) bovengenoemde link die je geholpen hebben het spel wél te kunnen starten, post dat dan hier, dan hebben anderen er ook wat aan.

Tijs.

Heb de pc eens helemaal herstart en nu werkt het wel.
Heel sterk van je.

Ik zou nog even iets heel anders willen vragen.
Als ik nu al de software op deze nieuwe pc installeer onder administrator en er wordt later ingelogd als standaard gebruiker dan kan die persoon toch gewoon elk programma openen of is dat niet zo ?
Op mijn andere pc heb ik dat ook gedaan en heb ik verschillende progs die ik alleen onder admin kan openen.

Hangt ervan af hoe "netjes" de programma's zijn geprogrammeerd. Indien ze extra rechten nodig hebben, bijv. omdat ze wat moeten schrijven in de installatiemap onder C:\Program Files\ danwel C:\Program Files (x86)\ dan zijn standaard rechten niet genoeg en moeten er Administratorrechten worden gebruikt.

Eigenlijk is het zo dat veel (oudere) programma's beter niet in/onder die 2 genoemde (speciale) mappen moeten worden geïnstalleerd maar in een nieuwe map (bijv. C:\Apps) waar dan andere rechten gelden (bijv. door jou ingesteld als dat Iedereen lees- én schrijfrechten heeft op C:\Apps en alle submappen).

Méér heb ik niet voor je.
Graag de vraag de status "opgelost" geven. Fijn dat het geholpen heeft. :)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Enorm bedankt alvast, de kleine zal weer tevreden zijn.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan