Xiron DVD-Player type DVD221 wil niet uit de standby stand komen, wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Ik heb gisteren een Xiron DVD-Player type DVD221 gekregen, die komt uit een sleurhut vandaan, maar is nooit gebruikt, mogelijk een keer getest, maar dat is ook onduidelijk.

Als ik de DVD-speler aan het net hang, dan staat deze in de standby, maar ik krijg hem niet uit de standby, zit er een kinderslot op dat dingetje.

Helaas is deze 4 jaar geleden bij blokker gekocht, dus geen garantie meer, maar de bon is ook niet te vinden.

Hij is helemaal compleet, dus ook met afstandsbediening, maar ik krijg geen reactie bij gebruik.

Het apparaat heeft al die tijd niet aan het net gehangen, zit er toevallig een geheugenbatterijtje in?

Kinderslot aanwezig?

Het kan zijn dat er een batterijtje in zit, maar daar zal je 'm voor moeten openmaken.

Een batterij in de afstandsbediening is normaal, maar in een DVD speler, dat heb ik nog niet meegemaakt, ik zit eerder te denken aan een soort van kinderslot, maar dan met dubbele knoppen of het ingedrukt houden van een bepaalde tijd van een knop.

Mm. zou kunnen, maar meestal is het dan een pin code. Staat er niets over in de gebruiksaanwijzing?

Een paar dagen aan de stroom kan inderdaad geen kwaad. Controleer wel of de voedingsschakelaar op 230 staat en niet op 110V. Uiteindelijk ook even de spanning er weer even af om te resetten.

Schakelen tussen 110 en 230 volt kan niet, het apparaat kan beide tegelijk aan.

Ik heb het even op een apart stopcontact geplaatst, want alles draait hier achter een timer voor het geval ik plots in slaap val.

Als de DVD-speler het over een x aantal dagen nog steeds niet doet dan enkel in de standby staan, dan gaat het apparaat open, want eerder heb ik helaas geen tijd.

Laatst bewerkt:
Kijken geeft vaak uitsluitsel. Misschien zit er een stekkertje los waardoor al deze knopjes het niet doen.

Vreemd dat het geen spanningsschakelaar heeft want in de gebruiksaanwijzing staat bij Probleemoplossing dat je moet controleren of die schakelaar wel precies op "aan" staat.

Na opnieuw op Internet zoeken met DuckDuckGo zie ik dat je de knopjes overdreven goed moet indrukken en dat je het verschil nauwelijks ziet op het display. http://blogger.xs4all.nl/chow/archive/2008/03/19/363137.aspx Rechts bovenop is het standby-knopje. Beweeg deze even zo goed mogelijk heen en weer en ook terwijl je die diep indrukt. Probeer dan direct om de lade te openen.

Ik heb de link ook even gelezen, mogelijk zou er een DVD of CD achter de lade in het apparaat kunnen liggen, want door gekregen is dat niet duidelijk.

Er lag geen DVD of soortgenoten in de DVD-speler.

Ik heb het apparaat open gemaakt, alle stekketje gecontroleerd, het laden systeem los gehaald, de la handmatig via het tanwieltje naar buiten geschoven, maar zodra de stroom er op gaat, dan gaat het laadje onmiddelijk naar binnen. Als ik de la probeer tegen te houden, dan behoord meestal het laadje weer open te gaan, maar dat doet het laadje dus niet.

Ik zie ook geen rood laser lichtje branden.

Het enige wat ik kan bedenken is dat de stuurprint stuk is, want de voeding geeft gewoon spanning.

Iemand nog enig idee?

Hallo

"Het enige wat ik kan bedenken is dat de stuurprint stuk is, want de voeding geeft gewoon spanning."

Je spreekt in het enkelvoud.

Meestal leveren deze voedingen diverse voedingsspanningen.

+12V , +5v , soms 3.3V , etc ... ??? (12V motortjes / 5V elektronika / 3.3V ram geheugen )

Het chassis is meestal/altijd de gemeenschappelijke GND.

Indien je geluk geluk hebt , zijn deze zelfs op de voedingsprint gedrukt.

De i.r. afstandbediening kun je snel testen door deze te richten op een camera/digitaal fototoestel.

Indien deze werkt , zou je de i.r. led moeten zien knipperen in het display v/d camera/fototoestel.

Peter

Het is onbekend of dat ding ooit getest is, maar wel bekend dat het niet zo'n geweldig apparaat is, ik heb al veel klachten gelezen.

De schroefjes zijn er uit gehaald, ook de bijzondere, want los is dat spul niet te vinden.

Het probleem is helaas niet opgelost, de vraag sluit ik echter wel, want de DVD-speler ligt in de ondergrondse, ik heb echt van alles geprobeerd.

Allemaal bedankt voor het meedenken.

Laatst bewerkt:
Zojuist ook een DVD221 gehad die niet uit stand-by kwam.

Oorzaak was een defecte condensator in de voeding.
1000 uf 10 volt

Hierdoor was de 5 volt voeding maar 3 volt en daar werkt de processor niet zo lekker op.

Draait nu weer als een speer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan