xlguarder tegenhouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

lefty999

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2002
Dag beste

ik heb hier een laptop van een klant liggen

Deze is 2 dagen geleden binnen geweest met xlguarder dat erop stond en deze je verplichte het programma aan te kopen en niet verder naar het windows scherm laaide,deze heb ik verwijderd en de laptop gerecoverd naar fabrieks waarde.

Nu staat hij hier terug met hetzelfde probleem.

Het probleem van de software is opgelost , maar ik vrees dat hij hier vaker zal staan.

Ik heb zijn geschiedenis van website's bekeken en 99% is adult gerichte site's dus ik gok dat daar de xlguarder op de pc word binnengesmokkeld.

Nu is mijn vraag, hoe kan ik de pc beschermen tegen een binnensmokkel van xlguarder?

ik kan niet ouderlijk toezicht opzetten,hij begrijpt niet veel van een pc dus ik gok dat hij zelf mischien ook het heeft geaccepteerd .

Ik heb de site van xlguarder al geblokeerd in de lijst. maar in de geschiedenis vind ik deze website niet terug als bezochte website.dus een blokering van de website zal het ook niet verhelpen.

ik heb er avg en norton antivirus opstaan en ad aware.

Zijn er soms andere freeware software's die ik beter kan gebruiken?

Of weet er iemand een oplossing mischien instalatie van elk programma weigeren ?maar hoe?

Laatst bewerkt:
PC opschoonen met:

CCleaner i.v.m temp. Int. files en cookies.
SuperAntiSpyware
MalWareBytes

Norton er af, AVG laten staan.

Grtz.

De laptop is momenteel terug zuiver gerecoverd maar ik vrees dat het terug komt als hij weer dezelfde site's gaat bezoeken dus.. zou graag willen dat een programma de instalatie van dat product en andere malware's tegenhoud want ik kan hem zuiver scannen maar als hij blijft surfen op zulke site's komt het er weer op te staan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan