• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

XLM omzetten in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

frutellagae

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2016
Ik zou graag een xml-bestand omzetten in excel, dit lukt zonder problemen.
Maar excel leest deze cellen als "tekst" terwijl het getallen zijn. Dit heeft tot gevolg dat ik geen bewerkingen kan uitvoeren met deze cellen.

Is er een mogelijkheid dat excel deze cellen effectief als "getallen" leest?

Dank bij voorbaat.

Met vriendelijke groeten,

Miguel

Dat is ook afhankelijk van hoe het in het XML bestand staat en hoe je het nu inleest. Een voorbeeldje is dus wenselijk.

Het gaat om het XML bestand, niet om het Excel document.

Het gaat om het XML bestand, niet om het Excel document.

Het bestand bevat jammergenoeg vertrouwelijke informatie waardoor ik het xml-bestand niet kan posten.
Zonder bestand is het niet mogelijk om mij te helpen?

Kan het iets te maken hebben dat voor de kolommen waar ik een getal van wil maken in de xml code staat "string". Ik heb dit geprobeerd aan te passen in "decimal", maar ik kan nog steeds geen bewerkingen erop toepassen.

Zonder voorbeeld kan ik alleen maar zeggen dat het in het XML document ook als tekst staat en Excel er daarom tekst van maakt. Getallen bevatten bijvoorbeeld nooit spaties en die staan er in de XML wel in.

Edit:
De spaties zijn geen spaties maar een non-breakable space. Je kan het dus niet vanuit de XML zomaar importeren en verwachten dat Excel het behandeld als een getal. Wel kan je ze achteraf converteren.
Zet in je voorbeeld document deze formule in kolom C vanaf regel 15, of alleen in cel B15 om de hele tabel ineens te behandelen.:
=WAARDE(SUBSTITUEREN(A15;TEKEN(160);""))

Daarmee is uiteraard niet het probleem van de import verholpen maar heb je wel echte getallen waarmee je kan rekenen.

Zonder voorbeeld kan ik alleen maar zeggen dat het in het XML document ook als tekst staat en Excel er daarom tekst van maakt. Getallen bevatten bijvoorbeeld nooit spaties en die staan er in de XML wel in.

Edit:
De spaties zijn geen spaties maar een non-breakable space. Je kan het dus niet vanuit de XML zomaar importeren en verwachten dat Excel het behandeld als een getal. Wel kan je ze achteraf converteren.
Zet in je voorbeeld document deze formule in kolom C vanaf regel 15, of alleen in cel B15 om de hele tabel ineens te behandelen.:
=WAARDE(SUBSTITUEREN(A15;TEKEN(160);""))

Daarmee is uiteraard niet het probleem van de import verholpen maar heb je wel echte getallen waarmee je kan rekenen.

Ik moet je duizendmaal bedanken, want deze oplossing voldoet perfect aan mijn eisen. Ik kan nu zeker verder. Dankjewel!!!

Graag gedaan :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan