• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

xlookup vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

don42

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2014
Berichten
764
beste helpers

ik heb weer eens een vraag
in vba heb ik nu 4 regels nodig om te zoeken met xlookup
Code:
Private Sub CommandButton3_Click()
Dim lastrow, at, x, o As String
lastrow = Sheets("Lotto-Leden").Range("ao" & Rows.Count).End(xlUp).Row
x = 3
For at = 3 To lastrow
If Range("aq" & x) = "" Or Range("aq" & x) = "Totaal" Then
Else
Range("at" & x) = Application.WorksheetFunction.XLookup(Range("aq" & x).Value, Range("ah:ah"), Range("ai:ai"))
Range("au" & x) = Application.WorksheetFunction.XLookup(Range("aq" & x).Value, Range("ah:ah"), Range("aj:aj"))
Range("av" & x) = Application.WorksheetFunction.XLookup(Range("aq" & x).Value, Range("ah:ah"), Range("ak:ak"))
Range("aw" & x) = Application.WorksheetFunction.XLookup(Range("aq" & x).Value, Range("ah:ah"), Range("al:al"))
x = x + 1
End If
Next
End Sub

ik probeer het in 1 regel te krijgen wat mij niet wil lukken wie kan mij hiermee helpen (hier zit ik vast)
Code:
Range("aw" & x) = Application.WorksheetFunction.XLookup(Range("aq" & x).Value, Range("ah:ah"), [COLOR="#FF0000"]Range("ai3:aL96"))[/COLOR]

don
 
Waarom gebruik je VBA voor Excel-formules?
Die formules kun je toch gewoon in gebied AT1:AWn zetten ?
Maar wat is de zin van deze dubbele gegevens ?
 
En doe er ook vooral een bestandje bij. Zondag is een rustdag, en geen typdag:).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan