xls file verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

popipipo

Meubilair
Lid geworden
21 nov 2006
Besturingssysteem
Win11
Office versie
Office 365
Als ik in excel een file wil gaan verzenden verschijnt het normale outlook scherm en kan ik normaal de email adressen selecteren, tekst typen en de excel file staat er keurig bij als bijlage.

Als ik dan op 'send' druk sluit outlook en keer ik terug naar excel
De file wordt echter niet verzonden.
Hij blijft in de outbox van outlook staan en wordt pas verzonden als ik outlook open.

Hoe kan ik outlook of excel zo instellen dat het bestand wel direct uit excel verzonden wordt, zodat ik dus niet eerst outlook hoeft te openen.

Ben in bezit van office 2007

Er is een hotfix en je kunt zelf ook nog het een en ander doen. Maar wees op je hoede. Eigen risico. Maak eerst een backup van je register. Heb je veel kennis dan is dit geen probleem, anders een vriend erbij die veel kennis heeft. Dit zou het dan moeten zijn. Lees aandachtig door.

http://support.microsoft.com/kb/948984/nl

Ik vraag me trouwens af voordat je eraan begint. Heb je dit alleen maar met XLS files. Dan zou ik die hotfix achterwege laten. Probeer eens ander bestand zoals een word document of een foto naar je eigen mail adres te sturen kijk eens of dat dan wel werkt.

En heb je geen alternatief mailadres om dan XLS files te verzenden ik noem maar wat Gmail of zo.

Succes en laat eens weten.;)

Ik heb het met Word en PowerPoint getest met hetzelfde resultaat.

Ik waag mij niet aan het register te komen.
Ik had meer gedacht (gehoopt) dat het een instelling of vinkje zou zijn in outlook of excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan