• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

xls is geen geldige Win32 toepassing

Status
Niet open voor verdere reacties.

klaas-van-winge

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2004
kan een al lang bestaand excel document niet meer openen,ik krijg de mededeling:
xls is geen geldige Win 32toepassing.

Het is een Office 2000 Pemium programma,waarmee ik tot nu toe probleemloos heb gewerkt.

Wie weet raad?

Heb het Office programma in de Softwarelijst geprobeerd te herstellen,heb het Office programma verwijderd en opnieuw geïnstalleerd (en de computer opnieuw opgestart)
echter zonder het gewenste resultaat.

kan je het programma wel openen, het is een beetje raar omdat XLS geen toepassing is!

Klik eens met rechts op dat document. Selecteer Openen met, en kies dan voor Excel.
Als dat wel werkt kun je het als standaard programma voor .xls bestanden inschakelen.

Een xls bestand is een rekenblad dat kan geopend worden met excel of met calc (OpenOffice). Volgens mij is je computer met één of ander virus besmet. Voor Office 2000 brengt Microsoft geen (beveiligings) updates meer uit.
Heb je dit probleem bij elk xls bestand of enkel maar bij een bepaald xls bestand.

En als je Excel 'los' start, dus via het Start-menu? En (stel dat Excel opent) van daaruit het bewuste .xls bestand?
Als dat allemaal wel werkt, dan zal bestandsassociatie van .xls bestanden niet (meer) kloppen, maar dat horen we dan wel.

Succes,

Tijs.

ik kan geen enkel excel document openen,ook net via het startmenu,als ik dit dus (los)
probeer te openen,krijg ik de mededeling: (nul) is geen geldige Win32 toepassing.

Gaarne reactie.

Zal dan wel op een reparatie-installatie of herinstallatie van Windows 2000 uitdraaien, lijkt me.

Tijs.

Heb je het bestandje al geprobeerd te openen op een andere PC?
Hieraan kun je concluderen of het aan het bestandje of aan je pc ligt.

Ik denk aan een infectie.

Download hier MalwareBytes Anti-Malware naar je bureaublad.

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.
Zorg ervoor dat na installatie deze opties aangevinkt zijn:
Update MalwareBytes' Anti-Malware
Start MalwareBytes' Anti-Malware

Klik daarna op Voltooien.

Als er een een update gevonden wordt, zal deze gedownload en geïnstalleerd worden.

Als er gevraagd word of je de "Evaluatie wil starten" mag je deze weigeren, en kun je later nog inschakelen wanneer je hier gebruik wilt van maken.
Zodra het programma gestart is, klik op het tabblad "Instellingen".
Vink hier aan: "Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware".
Klik dan op het tabblad "Scanner", kies hier voor "Volledige scan".
Klik vervolgens op "Scannen" om de scan te starten.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
Wanneer de scan klaar is, klik op OK,en daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, en klik dan op: "Verwijder geselecteerde".
Na het verwijderen zal een log openen .Wanneer gevraagd word om de computer opnieuw op te starten, sta je dit toe.

Het log wordt automatisch bewaard door MalwareBytes' Anti-Malware en kun je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken .

Het best lijkt me ook om Office 2000 volledig van de computer te verwijderen omdat hier geen updates meer voor verschijnen. Je kan als alternatief het gratis OpenOffice gebruiken

http://nl.openoffice.org/downloaden.html

Laatst bewerkt:
alvorens ik aan een herinstallatie begin,wat nogal ingrijpend is,lijkt mij,eerst nog wat informatie:

ik gebruik nu de probeerversie van Emsisoft-Anti-Malware,die,volgens ingewijden,erg goed zou moeten werken,werkt dit hetzelfde als MalwareBytes' Anti-Malware ?

Is het verstandig een Hijackthis logje te plaatsen of heeft dat in dit geval geen zin?

Ik ben maar een leek.

nadat er updates waren geïnstalleerd,verscheen er na het opnieuw opstarten het volgende venster op het scherm:
Window - geen schijf
Exception Processing Message c0000013 Parameters 75b0bf7c 4 75b0bf7c 75b0bf7c

Annuleren Opnieuw Doorgaan

Toen ik vervolgens een xls bestand wilde openen verscheen het volgende venster:

D:\Mijn documentenGWB\GWB.xls

Kan dit patchpakket niet openen.Controleer dat het patchpakket bestaat en
dat u er toegang toe heeft of neem contact op met de fabrikant van de toepassing
om er zeker van te zijn dat dit een geldig Windows-Installer patchpakket is.

Hier kan ik echt geen touw aan vastknopen.

Wie weet er raad mee?

ik heb inmiddels een herstelpunt bij systeemherstel gemaakt (even voor het moment dat ik het Office 2000 programma had verwijderd),daarna kwam de computer automatisch
met de configuratie van het Office 2000 programma op.

Nu werkt het (voorlopig) weer!

Iedereen hartelijk dank voor het meedenken en alle genomen moeite.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan