• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

XLS omzetten in PDF en mailen

Status
Niet open voor verdere reacties.

johan53

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
In excel 2003 kan ik een xls-file omzetten naar PDF. Tevens kan ik hem omzetten en "send for review".Hier zijn 2 buttons voor aangemaakt.
Maar ik wil een xls-file omzetten naar PDF en direct mailen in eeen handeling.
Ik heb ooit eens gezien dat daar een 3e button voor aanwezig was.
Waar kan ik die vinden en toevoegen??

Dank voor de snelle reactie, maar dit is eigenlijk niet wat ik bedoel...
In excel (en ook word) is het programmaatje PDF-maker toegevoegd waarmee je de 2 bovenstaande handelingen (zie eerste bericht) kunt uitvoeren. Met ditzelfde programmaatje kun je een 3e button maken voor het in eeen druk op de knop omzetten van excel naar PDF en in diezelfde handeling wordt dan ook outlook geopend en de PDF als attachment ingevoegd om verstuurd te worden.
Maar ik kan die 3e button nergens vinden, terwijl ik zeker weet dat ik die optie eerder gebruikt heb (op een andere computer)

Dank voor de snelle reactie, maar dit is eigenlijk niet wat ik bedoel...
In excel (en ook word) is het programmaatje PDF-maker toegevoegd waarmee je de 2 bovenstaande handelingen (zie eerste bericht) kunt uitvoeren. Met ditzelfde programmaatje kun je een 3e button maken voor het in eeen druk op de knop omzetten van excel naar PDF en in diezelfde handeling wordt dan ook outlook geopend en de PDF als attachment ingevoegd om verstuurd te worden.
Maar ik kan die 3e button nergens vinden, terwijl ik zeker weet dat ik die optie eerder gebruikt heb (op een andere computer)

Dat zal hoogstwaarschijnlijk ook wel 3th part software zijn, of te wel een update die niet van microsoft is.
Hiervoor zijn zoveel programma's te vinden op google, dus ik heb er gewoon een uitgepikt waarmee je een excel file naar pdf kan converteren.
En zelf een attachement aan een e-mail toevoegen is toch niet zoveel werk. ;)

Dank je Maxstar, maar hiermee is mijn vraag dus niet opgelost.
Dat er meerdere oplossingen zijn ligt natuurlijk voor de hand, maar ik zoek juist deze specifieke toepassing....

pff dit lijk mij zoeken naar een speld in een hooiberg, zeker als je de naam van het proggie niet meer weet.
Mischien tijdelijk mijn oplossing gebruiken, tot het proggie gevonden is....

zodra ik zoeits tegenkom, zal ik het hier laten weten.

het programmaatje heet "PDF-maker" maar ik kan die 3e button niet vinden...

Online converter

Het valt mij op dat er nog niemand een online converter heeft aangeraden.

Zeker als je het wilt mailen is dit handig, dan hoef je enkel het linkje door te mailen en zit je niet tegen bestandslimieten in de mail aan.

Deze topic is dusdanig gedateert dat deze met rust gelaten mag worden. Topic gaat op slot en wordt overgedragen aan de afdeling BNw(Betere Naslagwerken)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan