• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Xls -> xlsm

Status
Niet open voor verdere reacties.

willema

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2005
Beste,

Ik vond op dit forum een gesloten topic:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/662697-validatie-keuzelijst-in-de-lijst-kunnen-zoeken

met daarop een link naar een interessant xls-bestand van danny147: validatielijst met beginletters van namen.xls

Dat doet precies wat ik wil ook als ik het open in Excel 2007 en 2010 (Compatibiliteitsmodus).
Alleen werkt het niet meer als ik het vervolgens opsla als .xlsm-bestand (zonder toevoeging van VBA of macro's).

Heeft iemand hier een verklaring voor ?

Dankjewel en groeten,
Marnik

Dat is een bekend probleem met Excel 2007 of later.
Zoek maar eens in de zoekfunctie van dit forum.

Dankjewel Harry,

op wat moet ik precies zoeken? Heb geprobeerd met "Compatibiliteitsmodus", "Excel 2007", "Excel 2010", "xls & xlsm".

Groetjes,
Marnik

Oplossing weet ik niet, maar als je in de formule klikt die staat in de gegevens validatie, werkt het bij mij weer wel.
Als het je alleen gaat om deze formule is dat een oplossing, niet de oplossing, maar het werkt in ieder geval weer.

Harry,

Klopt, zover had ik nog niet gekeken.
Dank je voor het opmerken.

Tot mijn grote verbazing klopt het wat Arliator schrijft. Snap er niets van, maar kan in elk geval aan mijn gebruiker niet vragen om eerst de Gegevensvalidatie te openen en te klikken.
Heb al geprobeerd in VBA om bij WorksheetSheet_Activate de validatie toe te kennen, maar dat is me niet gelukt met deze formule (VERSCHUIVING). Wel met een eenduidig bereik.

Dankjewel HSV, ik zoek meteen en ga ook eens kijken op je link.
Wordt vervolgd...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan