xLSheetVeryHidden sheets zijn zichtbaar in Word?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dHijlkema

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2009
Goedemiddag allen,

Ik heb een Excelbestand gemaakt waarin men diverse informatie kan ophalen wanneer de gebruiker zijn code met een pincode opgeeft. Op dit beveiligde tabblad zijn slechts 2 cellen aan te passen en rest is afgeschermd.
Alle informatie die met die combinatie op te halen is, staan op verschillende tabbladen die ik de eigenschap xlSheetVeryHidden heb meegegeven. Voor de goede orde even mijn simpele code die ik hier heb gebruikt:

Code:
Sub Hide()
    Dim a As Worksheet
    Const b As String = "wachtwoordprint"
    On Error Resume Next
    For Each a In ActiveWorkbook.Sheets
    If Not a.Name = b Then
        a.Visible = xlSheetVeryHidden
    Else
        a.Visible = xlSheetVisible
    End If
    Next
End Sub

Nu dacht ik dat ik hiermee wel alle informatie goed had afgeschermd, echter nu blijkt dat wanneer ik het excelbestand in Word open, ik alle vertrouwelijke informatie gewoon kan zien. Oftewel alle tabbladen worden weergegeven met alle informatie!

Is dit probleem te verhelpen zodat de vertrouwelijke informatie niet zichtbaar gemaakt kan worden, ook niet als men het Exce bestand in Word opend? En is hiervoor VBA code nodig of is de oplossing wellicht simpeler dan ik denk?

Alvast bedankt voor de reactie(s).

Met vriendelijke groet,
Dennis

Als je iets wil beveiligen in het gebruik van Word, zou ik die beveiliging in Word realiseren.

Het Excelbestand is niet bedoeld om in Word te openen. Als je in Excel het bestand opent, is er vrijwel geen normale mogelijkheid dat je achter de informatie van andere gebruikers kan komen.

Raar genoeg is het feit dat als je het excelbestand als Word document opent, Word alle sheets omzet in tabellen, zo ook de veryhiddensheets waar de informatie-overzichten staan.

In test.xls zie je een beetje het concept zoals mijn bestand is opgebouwd. Open je test.xls in Word kan je alle informatie zien.

Ik wil eigenlijk weten of ik dit uberhaupt kan voorkomen?
Bedankt voor de reactie

Bijlagen

Niemand ervaring met de eigenschappen van xlsheethidden, waarvan de informatie makkelijk in Word is te achterhalen?

Een blad de eigenschap geven 'veryhidden' heeft niets met beveiliging te maken, maar met beïnvloeding van het gebruikersbeeld (userinterface). Iedere gebruiker kan deze weergave-instellling van Excel in Excel zelf wijzigen.
Wees dus niet verbaasd, dat zaken die in Excel niet beveiligd zijn dat via Word ook niet zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan