• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

XLSM bestanden mailen

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Ik moet voor een opleiding xlsm bestanden mailen. Maar de werkomgevingen van de cursisten zijn extra beveiligd. Per mail verzonden kunnen ze niet openen. WE Transfer geen toegang. Wat zijn de beste andere mogelijkheden? ZIP bestand maken? In een XLSX bestanden de modules als .bas bestand importeren (nogal omslachtig)?. De extensie in Verkenner wijzigen in XLSX en ze die terug laten wijzigen in XLSM?
 
Zelf verstuur ik documenten altijd als een zip bestand.
Eventuele macro beveiliging aan de kant van de ontvangers kan je als verzender niet voorkomen.
 
Ik gebruik meestal de methode om er xlsx bestanden van te maken en de modules in bas bestanden te zetten. Omslachtig zou ik het niet noemen. Leg de cursisten gewoon uit dat ze hier soms tegenaan zullen lopen. Weten hoe je modules exporteert en een excel bestand daarna weer "in elkaar zet" is ook best een nuttige vaardigheid.

zip bestand doe of krijg ik ook soms.
 
Werken via een google drive/dropbox is ook een optie
 
Terug
Bovenaan Onderaan