• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Xlsx-bestand omzetten naar xls ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lutgart

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 apr 2012
Ik gebruik nog een oude versie van Office.

Meer en meer krijg ik op mijn werk echter "nieuwere" bestanden binnen van anderen.
En ook als ik es op een andere (nieuwere) pc zit en ik stuur mijn werk door naar mijn mailadres heb ik het voor.

Helaas krijg ik die nieuwe xlsx-bestanden niet open onder de oude noemer (xls).
Ook niet als ik de bestandsnaam en extensie wijzig.

Iemand hier toevallig een oplossing voor?

Van xls naar xlsx lukt dan weer wel overigens.

Hier een aantal oplossingen.

http://www.pepermunt.net/software/hoe-kan-ik-xls-xlsx-en-xlsm-openen.html#ixzz16DRrtUMb

Persoonlijk gebruik ik 2007 en 2010 en voor uitgaande sheets, slaan ik deze altijd op als xls. bestand.
1 van de oplossingen die in de link staat is een update installeren.
http://www.microsoft.com/downloads/...FamilyID=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466

Ik denk dat dit voor de ontvangst van xlsx bestanden de handigste oplossing is..want om nu iedereen terug te mailen dat je het bestand niet kan openen kost veel meer tijd en lijkt me niet handig.

....of office 2010 installeren.

Ik probeer het morgen alvast uit op mijn werk-pc.

Is nog een Office 2000 dat erop staat en mijn baas wil - ondanks herhaaldelijk vriendelijk vragen - helaas niet investeren in nieuwer materiaal (Office 2007 of 2010). Ook de verantwoordelijke van de ICT laat mij het zelf maar uitzoeken ...

Ik moet dus geregeld mensen terugmailen met de vraag om het over te zetten in xls, maar begin dat zat te raken.
Kreeg vorige week weer één van mijn eigen documenten niet open omdat ik het op een andere (nieuwere) pc had gemaakt :confused:...

Van de Microsoft-link die wildboy al gaf, weet ik zeker dat het goed werkt. Mochten er toch problemen mee zijn, dan kan je bij Microsoft ook nog diverse Office Viewers ophalen, installeren & zelfs redistribueren (gratis!).

Verder hoef je de extensie niet te veranderen naar .*x want de nieuwe Office-versies converteren dat probleemloos...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan