Hoi,
Ik ben op dit ogenblik XML aan het leren. Nu zit ik al twee dagen de simpelste dingen te proberen, maar krijg niet het gewenste resultaat. Kan iemand me op weg helpen? Hierbij een klein testje (VB.NET):
Mijn xml bestandje:
Mijn form:
Bij het debuggen is vRaceList.Count gelijk aan 0. Ik vermoed dat er iets mis is in de xpathexpression, alhoewel die "//Race" in Stylus Studio wel het record geeft. Waarschijnlijk zie ik iets simpel over het hoofd, maar na 2 dagen heb ik beslist het aan jullie te vragen.
Ik ben op dit ogenblik XML aan het leren. Nu zit ik al twee dagen de simpelste dingen te proberen, maar krijg niet het gewenste resultaat. Kan iemand me op weg helpen? Hierbij een klein testje (VB.NET):
Mijn xml bestandje:
Code:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<Races>
<Race>
<Name>Human</Name>
<Strength>10</Strength>
<Agility>10</Agility>
<Constitution>10</Constitution>
</Race>
</Races>
Mijn form:
Code:
Imports System.Xml
Public Class FormClientNewCharacter
Private Sub FormClientNewCharacter_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
Dim vRacesXml As XmlDocument
Dim vXPathExpression As String
Dim vRaceList As XmlNodeList
Dim vName As String
Dim vStrength, vAgility, vConstitution As Integer
Dim vRace As Race
vRacesXml = New XmlDocument
vRacesXml.Load(My.Application.Info.DirectoryPath & "\data\Races.xml")
vXPathExpression = "//Race"
vRaceList = vRacesXml.DocumentElement.SelectNodes(vXPathExpression)
For Each vNode As XmlNode In vRaceList
vName = vNode.SelectSingleNode("Name/text()").Value
vStrength = Convert.ToInt32(vNode.SelectSingleNode("Strength/text()").Value)
vAgility = Convert.ToInt32(vNode.SelectSingleNode("Agility/text()").Value)
vConstitution = Convert.ToInt32(vNode.SelectSingleNode("Constitution/text()").Value)
vRace = New Race(vName, vStrength, vAgility, vConstitution)
ComboBoxRace.Items.Add(vRace)
Next
End Sub
End Class
Bij het debuggen is vRaceList.Count gelijk aan 0. Ik vermoed dat er iets mis is in de xpathexpression, alhoewel die "//Race" in Stylus Studio wel het record geeft. Waarschijnlijk zie ik iets simpel over het hoofd, maar na 2 dagen heb ik beslist het aan jullie te vragen.