• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

XML bestand loopt vast bij inlezen, daarna Excel....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richie58

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2015
Beste Whizz mensen,

Ik probeer een artikelbestand van mijn leverancier in excel in te lezen, ik krijg het aangeleverd in XML, uitgepakt is het 32Mb groot...... jullie begrijpen het al, hij staat alleen maar rondjes te draaien en "reageert niet". Ik moet het bewerken en heb dus diverse gegevens nodig in mijn artikelbestand.
Excel moet ik dan afsluiten, wil ook niet meer via de normale weg.

Hoe krijg ik nu het leesbare bestand binnen om te bewerken, ik draai Office 2007, moet ik een nieuwere office aanschaffen?

Alvast bedankt voor de moeite.

Richard

Als het bestand qua rijen en/of kolommen groter is dan Excel kan verwerken heeft Excel een probleem.
Dat los je niet op met een latere versie want daarvan is de capaciteit per werkblad identiek aan Excel 2007.

Hoe probeer je het XML bestand in te lezen. Het is nl. wel noodzakelijk dat je aangeeft bij het importeren in excel dat het van "andere bronnen" komt en daarbij moet dan worden aangegeven dat het van XML gegevens import komt. Doe je dit zo ?

SNB............. het bestand is 12000 regels lang en ongeveer 20 kolommen breed

Joost1.................. ik kan alleen kiezen; als XML of Als alleen lezen en taakvenster van de XML gegevensbron gebruiken

Zou geen probleem moeten zijn.

Dan lijkt het me zonder XML bestand koffiedik kijken.
Wat zie je in een teksteditor ?

Allemaal getallen en teksten, weet alleen niet hoe ik een bestand moet bijvoegen met een voorbeeld.

Ontwikkelaars > groep XML > Bron > XML toewijzingen > Toevoegen > zoek je bestand > Openen > OK.
Waar gaat het nu mis?

Of probeer het eens met XML-Notepad.

Csv......................

Dank allemaal, het lukt alleen bij mij niet, de rest van de wereld heeft het probleem niet, ik heb het opgelost door met een csv te werken, dat lukt wel.

gr. en bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan