XML bestanden bekijken en wijzigen: hoe en waarmee?

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Ik heb een mapje met XML bestanden. Als ik deze open in kladblok kan ik er niet veel van maken, veel rare tekentjes. Is er een programmaatje waarin ik die tekentjes leesbaar kan maken en zonodig kan veranderen?

Die heb ik al eens geprobeerd maar kreeg ik ook allemaal rare tekentjes. Hoe werkt dat?

Als het goed is moet hij het gewoon openen zonder dat er iets gedaan moet worden.

Gek, ik krijg dit o.a. EXT NUL NUL NUL NUL etc, etc. Kan er dus geen chocola van maken.

Wat is het dan wel, het bestand zegt toch echt een XML document volgens de eigenschappen van de file.

Vertel jij maar wat het wel is, ik heb geen kristallen bol waarin ik kan kijken. Wellicht kan je die file hier neer zetten

Ron

Dan is het probleem opgelost; XML kan je iedere editor lezen

Ron

Ik heb geen kristallen bol waarin ik kan kijken. Wellicht kan je die file hier neer zetten

Ik kan van iedere file een xml file maken door de extensie te wijzigen. Misschien is die van jou een gecomprimeerde file, verander xml in zip en kijk of dat helpt. Misschien is het een exe. Om een exe file over e-mail te sturen kan je de spamfilters en virusvangers omzeilen door van .exe .xml te maken. Wellicht is het een pdf, een mislukte xls of wie weet wat. Zo op afstand kunnen we helemaal niks zien. Je kan dan wel volhouden dat het een xml file is maar als je die niet kan lezen dan is het geen xml. Als ik bij jou op je voorhoofd zet dat je Beatrix heet dan ben je nog steeds geen koningin. Dus als je geholpen wil worden laat dan dat idee fix dat het een xml file is omdat er xml opstaat los en zet dat ding hier neer. Als je dat op privacy redenen niet kan doen dan even goede vrienden maar dan kunnen we je hiervandaan ook niet helpen.

Ron

die upload is mislukt, ik zie het bestand niet. Probeer het nog eens

Ron

ik weet niet hoe je het doet maar het zou op deze manier moeten:

maak van de file een .zip file door .xml in de filenaam te vervangen door .zip
klik op de paperclip boven in het nieuwe bericht
klik rechtsboven op toevoegen
klik op selecteer bestanden
zoek de file op en klik op het bestand
klik upload bestanden
klik op gereed

dat zou het moeten doen

Ron

Ja, zo dan. En helaas, ik kan niets met deze file. De file wordt niet herkend door Word, Excel, pdf reader, powerpoint, photoshop, notepad++, winzip, visio, autocad en iexplore 7. Het lijkt erop dat de file corrupt is. Een deel is moeizaam leesbaar maar bevat dan weer geen informatie. Aan deze file heb je dus niets meer

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan