• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

XML bestanden inlezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnnevdD

Verenigingslid
Lid geworden
8 mei 2007
Ik heb geen ervaring met het gebruik van XML en wil dat wel mee gaan werken.
Maar het lukt me niet. Hieronder een verslagje van mijn poging.

Ik heb een directory gemaakt C:\XMLtest Waarin ik twee xml testbestanden test01.xml en test02.xml heb opgenomen. Dit bestanden bevatten als inhoud één testveld, dus:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes"?>
<Testveld>testveld01</Testveld>
Verder heb ik een nieuw excel bestand XMLproef.xlsx gemaakt waarin ik xml-bestanden wil gaan inlezen. Zie bijlage

Maar dat inlezen lukt me niet. Ik krijg steeds nietszeggende foutmeldingen die resulteren in “niet ingelezen”.

Ik heb het volgende gedaan:
Open XMLproef.xlsx
Importeer (in ontwikkelaars gebied) het bestand test01.xml, waarbij: xml tabel op bestaand werkblad met cel $A$2 en Eigenschap “bestaande gegevens overschrijven …” aangevinkt.
Ik zie nu in cel A2 “testveld01” staan.
Bij activeren van de bron zie ik dat er “Testveld-toewijzing” is gemaakt met in Testveld de waarde testveld01.
Het vervolgens importeren van bestand test02.xml levert niets op. Ook geen melding.
Klik op de knop XML-toewijzingen onder de XML-bron. Dan verschijnt een venster waarin je een toewijzing kan toevoegen.
Als ik daar weer test01.xml Invoer ontstaat een tweede toewijzing, “Testveld-toewijzing1“ genoemd.
Onder XML-bron staan nu twee toewijzingen. Van de nieuwe Testveld-toewijzing1 kan ik het element (Testveld) naar cel B2 slepen en dan krijg ik de mogelijkheid om een kop aan te wijzen, die kop plaats ik boven het element in cel B1.