Hallo,
Ik zou een simpel blog systeem willen ontwikkelen gebaseerd op xml.
De XML file ziet er ongeveer zo uit.
De gegevens worden opgeslaan in een mysql database en worden met php opgehaald.
Het probleem is dat ik de relatie tussen xml en mysql niet goed begrijp.
Hoe kan ik het best de gegevens opslaan in de database ? Moet er een soort mapping gemaakt worden tussen de database velden en xml velden ? Of moet er per "entry" element een record aangemaakt worden waar ik dan gewoon de volledige "entry" block in opsla ?
In veel voorbeelden op het internet word er gebruik gemaakt van een xml bestand. Maar hoe gaat men dan te werk als de gegevens uit een database opgehaald worden ?
Moet er dan een xml tussenbestand aangemaakt worden ? Of is er een manier om direkt de gegevens te verwerken zonder via dat extra bestand te werken ?
Ik heb al een aantal opzoeking op internet gedaan maar tussen xml, xpath, xslt, xquery, parsers en de vele andere geraak ik er niet echt meer wijs uit. Wat moet ik waar gebruiken en wanneer ?
Mensen met ervaring, help mij aub
Groeten,
Dimitri
Ik zou een simpel blog systeem willen ontwikkelen gebaseerd op xml.
De XML file ziet er ongeveer zo uit.
Code:
<blog>
<entry>
<title>titel</title>
<content>Ipsum Lorem...</content>
<author>Dimitri</author>
<date>today</date>
</entry>
<entry>
<title>Hello</title>
<content>my name is....</content>
<author>Dimitri</author>
<date>yesterday</date>
</entry>
<entry>
...
</entry>
</blog>
De gegevens worden opgeslaan in een mysql database en worden met php opgehaald.
Het probleem is dat ik de relatie tussen xml en mysql niet goed begrijp.
Hoe kan ik het best de gegevens opslaan in de database ? Moet er een soort mapping gemaakt worden tussen de database velden en xml velden ? Of moet er per "entry" element een record aangemaakt worden waar ik dan gewoon de volledige "entry" block in opsla ?
In veel voorbeelden op het internet word er gebruik gemaakt van een xml bestand. Maar hoe gaat men dan te werk als de gegevens uit een database opgehaald worden ?
Moet er dan een xml tussenbestand aangemaakt worden ? Of is er een manier om direkt de gegevens te verwerken zonder via dat extra bestand te werken ?
Ik heb al een aantal opzoeking op internet gedaan maar tussen xml, xpath, xslt, xquery, parsers en de vele andere geraak ik er niet echt meer wijs uit. Wat moet ik waar gebruiken en wanneer ?
Mensen met ervaring, help mij aub

Groeten,
Dimitri