.XML openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
WAARMEE :8-0:

Ik snap wel dat het met die RSS toestand te maken heeft, DreamWeaver ermee om kan gaan, Infopath ze aanmaakt en FireFox een ingebouwde RSS reader heeft maar wtf :confused: ..

Met veel programma's kun je tegenwoordig .XML files aan te maken. Zo ook Everest en vB 3.x forums.

Maar als ik dit doe open ik de file met:
Infopath: Ongeldig bestand
Dreamweaver: Kale broncode
Internet Explorer: Kale broncode + beveiligingsfout
FireFox: "Dit XML-bestand lijkt met geen enkele stijlinformatie geassocieerd te zijn. De documentboom wordt hieronder getoond."

Ik begrijp dat dit bestand nog ergens geparssed moet worden. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Want gewoon de 'normale' programma's schieten dus niet op :).

Chat gesprekken van Msn worden in het formaat .xml opgeslagen en met je browser(in mijn geval IE 6.0) kun je dat .xml bestand openen/lezen. Zo heb ik jouw vraag aanvankelijk ook begrepen(n.a.v. de titel van dit topic)

Dennis.

Geplaatst door DENNIS90
Chat gesprekken van Msn worden in het formaat .xml opgeslagen en met je browser(in mijn geval IE 6.0) kun je dat .xml bestand openen/lezen. Zo heb ik jouw vraag aanvankelijk ook begrepen(n.a.v. de titel van dit topic)

Dennis.

Klopt, die wel. Maar anderen weer niet.

Ik ga eens neuzelen Ikself :).

Geplaatst door ZipPe
Wat dacht je van Kladblok of WordPad :)
Of je hiermee een .xml bestand kan openen en ook dat bestand goed kan lezen? Natuurlijk niet.

Dennis.

Natuurlijk niet.
:8-0:

Dan heb je het beslist niet geprobeerd voordat je dit roept/schrijft :D

Text is Text, Letters zijn Letters of ze nu in HTML of in TXT worden weergegeven maakt geen verschil en veranderd hooguit het lettertype kladblok of wordpad maakt er echt geen Chinees van :rolleyes: ..

Dat je het misschien niet lezen kan omdat je het onoverzichtelijk vind in kladblok met die kleine letters, spreekt alleen voor je zelf..
:thumb:

Voorbeeld .xml bestand weergegeven als web pagina :)
screenshot0012dy.jpg

en Dit is WordPad
screenshot0029ke.jpg

Laatst bewerkt:
Juist, en daar heb ik niets aan :).

Ik ben nog niet aan IkSelf toegekomen maar I keep it in mind :thumb:.

nja, je mag je vraag wel wat beter formuleren...

Mogelijkheid 1: Je schijf is beschadigd en dus kan het bestand niet helemaal gelezen worden
M 2: heel waarschijnlijk: Je xml code is gewoon ronduit niet juist...

Oplossing:
open het bestand in wordpad, zet de code juist en wees blij

Ik word niet vaak boos maar nu :mad:

Ik ben toch niet achterlijk! Het zijn vers gegenereerde XML bestanden van verschillende applicaties. Het gaat om zowel rapporten van Everest Home Edition, als een download van mijn privéberichten (vBforum) als een RSS link op een pagina op het web.

Niets persoonlijks maar ...:)

Geplaatst door ZipPe
Dan heb je het beslist niet geprobeerd voordat je dit roept/schrijft :D
Niet te snel oordelen. Of ik dat eerst had moeten proberen? Waarom zou ik dat moeten doen als ik het al wist dat......... lees verder hieronder.
Geplaatst door XP_PC
Juist, en daar heb ik niets aan :)
Geplaatst door ZipPe

Text is Text, Letters zijn Letters of ze nu in HTML of in TXT worden weergegeven maakt geen verschil en veranderd hooguit het lettertype kladblok of wordpad maakt er echt geen Chinees van :rolleyes: ..
Bespaar je moeite om mij dit uit te leggen.
Geplaatst door ZipPe
Dat je het misschien niet lezen kan omdat je het onoverzichtelijk vind in kladblok met die kleine letters, spreekt alleen voor je zelf..
:thumb:
onoverzichtelijk
Dat vind jij zelf dus, want dat heb ik niet eens beweerd.
Geplaatst door ZipPe

Voorbeeld .xml bestand weergegeven ..........
Zoals je ziet heb ik de rest (waaronder de afbeeldingen) weggelaten.

Niet nodig om het te laten zien, ik refereer je naar de reactie v.d. TS hierboven.

Nog even over je Kladblok/Wordpad. Wil je het resultaat van een bestand dat middels .xml gecodeerd is, dan moet je dat natuurlijk niet met Kladblok/Wordpad gaan openen, want daarmee bekijk je ook de xml codering, je zou je IE moeten gebruiken die de xml codering vertaalt.

Dennis.

Nou sorry hoor Dennis, dat wist ik niet, je lijkt me snel aangebrand.. :confused:

Het enige verschil dat mij opvalt is dat je met de browser de plusjes of minnetjes kan klikken om de aangehechte info over de programma configuratie i.d te lezen of te verbergen.. En wanneer je ze opend met een text editor zijn al deze plusjes (het boompje) al geopend.. En zie aan de coderingen niets verder veranderen..

Zou je ons dan eens kunnen laten zien of misschien verwoorden hoe een browser de xml bestanden dan wel zou moeten weergeven als ik het hier bij het foute eind heb.. :)

BTW oordeel ik niet en dat doe ik nooit en het ziet er naar uit dat jij het oordeel dat ik oordeel al hebt geveld :) Veronderstellingen die maak ik wel, wat ook duidelijk uit de context blijkt, bv dat er toch enige twijfel aanwezig is..

Hellaas kan ik dat van jou niet zeggen, daar je het gewoon al weet zonder dat je het ons wil of kan laten zien. Al is het met een linkje of dan wel een Screenshotje..

Zijn we hier om elkaar wat te leren of om elkaar de loef af te steken?? Jij mag het zeggen (oordelen)
;)

Vanzdnet.nlMet een RSS-feed kun je op simpele wijze titels en links naar artikelen integreren op een eigen website
(ZDnet geeft je dus de toestemming om hun rss-feed te hosten op je eigen website..

Dus gaat het niet over .xml bestanden openen maar, Oke je bedoeld dus de html weergave van het .xml bestand zonder tags..
Dus moet je de .xml intregeren in je html document en een verwijzing maken hier naar toe om het in je website weer te geven. (hosting)
Dat wil niet zeggen dat als je een op zich staand .xml bestand in je browser opend hij meteen als website wordt weergegeven. Het blijft een .xml bestand en lees je alleen de codering in active vorm en "die weergave is dus goed".
De beveiligings waarschuwing van je browser is ook normaal om dat je een actief (.xml)script in het geheugen wil laden en IE waarschuwd je voor eventuele gevaren hier van.

http://www.xslmaker.com/docs/kb_website.html

http://www.asp101.com/samples/xmlxsl_aspx.asp

http://aspnet.asp101.com/samples/xmlxsl.aspx

http://aspnet.asp101.com/samples/utils/source.aspx?file=xmlxsl.aspx

Hoop dat je hier wat mee verder komt, ik ben geen web designer en kan het je het niet haar fijn uitlegen..
http://www.google.nl/search?hs=xmx&...o+use+.xml+files+in+website&btnG=Zoeken&meta=

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan