XML response

Status
Niet open voor verdere reacties.

andre86

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2006
Berichten
42
Goedemiddag,

Mijn excuses dat dit onderwerp op zowel PHP en XML staat (Als de mod dit niet goed vind hoor ik het wel...)


Voor een website voor een taxicentrale heb ik de hulp ingeschakeld van een webserivces-bedrijf dat voor mij de afstand berekend tussen een variabale (ingevoerde) postcode en de postcode van schiphol.

Voorbeeld: https://ws1.webservices.nl/geolocat...dfd6bec4b47f1fa84377f2af21fb54c/3171BC/1118BH. (waarbij 3171BC de variabele ingevoerde postcode is).

Ik ben nu zover dat ik een link kan maken door uit een formulier de ingevoerde postcode te halen en deze te verwerken tot bijvoorbeeld bovenstaande link.

Maar nu komt het: Ik krijg een XML response... Maar wat kan ik met deze respons? Ik wil niet dat de bezoekers deze pagina krijgen te zien, maar dat ik verder kan met dit getal (de respons) met behulp van JavaScript. Ik heb al wel iets gevonden over AJAX maar daar wordt ik ook niet veel wijzer van. Het volgende is de bedoeling:

1. Bezoeker voert postcode in in een formulier
2. Formulier maakt een link aan met daarin de postcode verwerkt (zie bovenstaand voorbeeld).
3. De response is een getal waar ik mee verder zou moeten kunnen rekenen.

Wie heeft er een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik zou hier echt superblij mee zijn als iemand mij kan helpen!

Groeten,
André
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan