• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

XML script probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gum2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Gum2

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2007
Met behulp van XML code probeer ik in de quick access toolbar (QAT) o.a. het printmenu weer te geven.
De copy en paste knoppen verschijnen maar de 'print' en 'close' knop verschijnen niet.
Ook geprobeerd om achter 'PrintDialogAccess' de code 'enabled="true" visible ="true"' toe te voegen maar ook dit helpt niet.
Wat doe ik hier fout?
Zie bijgevoegd bestand : Bekijk bijlage test.xlsx

Code:
<customUI xmlns="http://schemas.microsoft.com/office/2006/01/customui">  

<ribbon startFromScratch="true">  

<qat>  

<documentControls>  

<button idMso="Copy"/>  

<button idMso="Paste"/>  

<button idMso="PrintDialogAccess"/>  

<button idMso="FileCloseDatabase"/>  

</documentControls>  

</qat>  

</ribbon>  

</customUI>

Je probeert access opdrachten op de qat van excel te plaatsen.
Lukt het met Fileprint of FilePintQuick?

NB thx, wist niet dat je ook een custom qat kon maken. Ben wel nieuwsgierig: waarom doe je dit zo? Waarom zet je ze niet gewoon in het lint?

@pixce: Bedankt voor jouw reactie en hulp!
Aangezien ik 'startFromScratch="true" 'gebruik moet ik de ribbon in zijn geheel opnieuw opbouwen en deze code is slechts een onderdeel van het geheel.
Fileprint of FilePintQuick heb ik geprobeerd maar dat werkt ook niet. Ik wist overigens niet dat de commando's voor excel en access in xml van elkaar verschillen. Ben dan ook nog vrij onbekend hiermee.
Wellicht dat iemand anders de oplossing weet.

Aangezien ik 'startFromScratch="true" 'gebruik moet ik de ribbon in zijn geheel opnieuw opbouwen.
Dat snap ik. Maar waarom zet je de opdrachten in de qat en niet in de ribbbon? Voor je gebruikers is dat toch helemaal niet gemakkelijk?

@pixel: Ik zet niet alle opdrachten in de QAT maar alleen de copy,paste en print knop. Daar is mijns inziens de QAT nu eenmaal voor bedoeld.
Verder wil ik als iets niet werkt mij er niet zo maar bij neerleggen.
De overige funties gaan inderdaad gewoon naar de ribbon zelf.

@Pixel: Via deze link heb ik uiteindelijk de oplossing gevonden.
Het bestand 2007OfficeControlIDsExcel2007.EXE gedownload en in het document ExcelRibbonControls.xlsx de volgende controlnames gevonden die toepasbaar zijn op de QAT:

FileNewDefault
FileOpen
FileSave
FileSendAsAttachment
FilePrintQuick
FilePrintPreview
Spelling
Undo
Redo
SortAscendingExcel
SortDescendingExcel

Nu blijkt dus dat alleen FilePrintQuick en FilePrintPreview beschikbaar zijn voor de QAT.
Deze controlnames toegevoegd via Custom UI editor en voila de PrintQuick en PrintPreview buttons verschijnen.
Bedankt voor de link!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan