Hoi,
Ik ben voor een klant bezig met een aantal websites (verschillende projecten bij dat bedrijf krijgen een eigen website).
Nu is het momenteel zo, dat ik op 1 site een Control Panel gebouwd heb, waarmee ze de tekst van al hun (12) websites kunnen wijzigen.
Nu heb ik een flash portfolio ingebouwd wat standaard een xmlfile gallery.xml uitleest uit de root.
Nu staat dit zo bij alle 12 sites.
Wat ik wil, is vanuit het CP van site 1, de xmlfiles van site 2-12 kunnen wijzigen... óf alle xmlfiles onderbrengen in een map op site 1 (zodat ik het via site 1 kan bewerken) en sites 2-12 koppelen aan site 1/xml map.
Helaas is dat nog niet echt gelukt.
Ik heb zelf 0 ervaring met XML, dus weet niet of zoiets mogelijk is eigenlijk.
De flasplayer hierin (folio.swf) leest zelf de xmlfiles uit, maar daarin kan ik het pad niet wijzigen.
Of moet ik gewoon ook folio.swf naar site 1 kopiëren en in bovenstaande folio.swf vervangen door 'www.website1.nl/XMLmap/folio.swf... ?
Ik vraag mij af wat hierin het handigst is...?:thumb:
Groetjes, John
Ik ben voor een klant bezig met een aantal websites (verschillende projecten bij dat bedrijf krijgen een eigen website).
Nu is het momenteel zo, dat ik op 1 site een Control Panel gebouwd heb, waarmee ze de tekst van al hun (12) websites kunnen wijzigen.
Nu heb ik een flash portfolio ingebouwd wat standaard een xmlfile gallery.xml uitleest uit de root.
Nu staat dit zo bij alle 12 sites.
Wat ik wil, is vanuit het CP van site 1, de xmlfiles van site 2-12 kunnen wijzigen... óf alle xmlfiles onderbrengen in een map op site 1 (zodat ik het via site 1 kan bewerken) en sites 2-12 koppelen aan site 1/xml map.
Helaas is dat nog niet echt gelukt.
Ik heb zelf 0 ervaring met XML, dus weet niet of zoiets mogelijk is eigenlijk.
Code:
<div id="flashcontent">Onze portfolio gebruikt JavaScript en Flash Player. <a href="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer/">Get Flash here.</a> </div>
<script type="text/javascript">
var fo = new SWFObject("folio.swf", "Portfolio", "100%", "100%", "8", "#181818");
//Optional Configuration
//fo.addVariable("langOpenImage", "Open Image in New Window");
//fo.addVariable("langAbout", "About");
//fo.addVariable("xmlURL", "gallery.xml");
fo.write("flashcontent");
</script></div>
Of moet ik gewoon ook folio.swf naar site 1 kopiëren en in bovenstaande folio.swf vervangen door 'www.website1.nl/XMLmap/folio.swf... ?
Ik vraag mij af wat hierin het handigst is...?:thumb:
Groetjes, John