• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

XMLbestand delen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieter28

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2013
hoi Allen.

Is het mogelijk om een XMlbestand te delen want ik krijg het niet voor elkaar.

Pieter

Daar is van alles op te antwoorden maar leg eerst eens uit wat je precies wilt.

hoi Edmoor

Stom van mij om zo een vraag neer te zetten.

Ik heb een simpele database gemaakt in Access (onervaren Access gebruiker) en daar heb ik doormiddel van een verbinding(hete koppeling?) een excelbestand aan gekoppeld, nu wil deze graag delen in Excel maar hij geeft de melding dat dit niet kan omdat het XMLtoewijzingen (in combinatie met tabellen?) bevat.
Is hier een oplossing voor want voor mij is het belangrijk dat ik de Excel kan delen zodat meerdere gebruikers op mijn werk dit kunnen(moeten) zien.

pieter

In beginsel is het Koppelen van een Excel bestand aan Access prima te doen (ook met een koude koppeling overigens ;) ) en dat Excel bestand kun je dan nog wel delen ook. Maar: zodra het bestand in Access is geopend, heb je een stevig probleem, want je kunt het bestand dan niet meer in Excel openen. Gedeeld of niet. Dus deze vorm van delen is niet de meest handige.

In beginsel is het Koppelen van een Excel bestand aan Access prima te doen (ook met een koude koppeling overigens ) en dat Excel bestand kun je dan nog wel delen ook. Maar: zodra het bestand in Access is geopend, heb je een stevig probleem, want je kunt het bestand dan niet meer in Excel openen. Gedeeld of niet. Dus deze vorm van delen is niet de meest handige.

Michel, wat is volgens jou wel de ideale oplossing want dit project kan alleen slagen als ik het Excelbestand kan laten delen.

Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan