XMMS kan audio niet openen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Epic
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Epic

Hoofdbeheerder
Forumleiding
Hoofdbeheerder
Lid geworden
10 jan 2002
Besturingssysteem
openSUSE Tumbleweed
Office versie
LibreOffice
Hey,

ik heb hier een pc staan met red hat 9. Ik heb plugins van deze site gedownload zodat ik mp3-tjes af kan spelen met xmms. Nu krijg ik soms de volgende melding:

Schermafdruk-Xmms.png

De ene keer meteen bij het aanzetten van de muziek, de andere keer als hij al 10 of 15 liedjes heeft afgespeeld. Als ik dan op Ok klik en daarna op play, dan wordt het nummer alsnog gewoon afgespeeld, 10 tot 15 nummers gaan goed en weer siert dezelfde melding mijn beeldscherm.

Of ik de juiste uitvoerplugin geselecteerd heb weet ik niet, dacht dat het downloaden (en installeren natuurlijk :p) van de plugins voldoende was. Er is volgens mij geen ander programma dat de geluidskaart blokkeerd omdat xmms het enige programma is dat aan staat. En het instellen van de geluidskaart verliep ook zonder (voor mij zichtbare) problemen.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen hoe ik deze melding weg kan krijgen (ben een beetje een leek op het gebied van linux). Misschien toch nog ergens een plugin vandaan halen??

Alvast bedankt voor de reacties!

Met CTRL - p open je het preferenies-dialoog voor xmms. (teminste als xmms "actief" is)
Dan zie je onderaan : output-plugin staan.
Klik het vierkantje aan de recherkant ernaast aan.
Kies nu een andere plugin, meestal kun je kiezen tussen oss, arts en e-sound .
Probeer die een voor een tot je de beste voor jou gevonden hebt .
Ook is het mogelijk dat je een programma ernaast draait die geluiden maakt, waardoor ie een conflikt krijgt. (een instant-messenger bijvoorbeeld)
Zet de geluiden dan uit in die applicaties.

Suc-6
Johan.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door johanvrt
Kies nu een andere plugin, meestal kun je kiezen tussen oss, arts en e-sound .
Probeer die een voor een tot je de beste voor jou gevonden hebt.
Dit was het waarschijnlijk, hij draait nu de hele ochtend zonder meldingen. Bedankt!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan