XMNT2001 melding bij opstarten !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janaktie

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2003
Hoi,

besturingssysteem: Windows XP Prof. SP 2

Ik krijg bij het opstarten een foutmelding in een blauw scherm met de tekst: "xmnt2001 Program not found - Skipping AUTOCHECK" Deze melding blijft een drietal seconden staan en vervolgens start het systeem door.

Dit is een probleem ontstaan door het installeren van Partition magic 7.0,.... zover ben ik al.
Ik moet ergens met regedit in het register iets aanpassen !

Weet iemand waar ik dit kan vinden ??

Alvast bedankt voor de moeite,

Groetjes,

Jan :)

Voor zover ik weet, kan Partition Magic 7.0 niet met Xp SP2 omgaan.
"xmnt" is dacht ik inderdaad van Partition Magic.

Het is inderdaad van Partition Magic. Onder regedit staat hier : HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager
een sleutel die met autocheck naar xmnt2001 verwijst.

Nu is mijn vraag kan ik deze sleutel zomaar verwijderen ??

Jan

Probeer eerst Partition Maigc van de pc te verwijderen, waarschijnlijk ben je dan van de melding af. Had je mischien al een opdracht aan Partition Magic gegeven om iets te laten wijzigen op je hardeschijf?

Ik had inderdaad een opdracht gegeven, maar partition magic bleek NIET te werken onder WXP. Dus de opdracht werd afgebroken.

Toen heb ik PM 7.0 van mijn systeem verwijderd.

Daarna kreeg ik dus die melding.

Hij is dus al van mijn systeem af. Sorry,... Partition Magic bedoel ik !! De xmnt2001 melding blijf ik nog steeds houden

Laatst bewerkt:
Als PM er al af is kun je de sleutel verwijderen. Eventueel eerst een backuo van het register maken.

Oké, dit is de sleutel:

autocheck xmnt2001 /bat=c:\windows\system32\pq_batch.pqb /dbg=c:\windows\system32\pq_debug.txt /ver=262144 /prd="partitionmagic pro"
autocheck autochk *

Moet ik dan niet autochk * laten staan, omdat het een BootExecute is ???

Kijk eens of je het bestand kunt vinden:
c:\windows\system32\pq_batch.pqb <<--- dit bestand.

En het volgende bestand:
c:\windows\system32\pq_debug.txt <<-- dit bestand.

Zet het bij voorkeur even op een andere plek, bureaublad bijvoorbeeld.

Ja, nog steeds, maar moeten de twee bestanden dan uit system32 weggehaald worden ?, of kunnen ze daar blijven staan ??

Ze staan dus nu op het bureaublad en in system32 map !!

Hoor graag

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan