XMS onder DOS vraagje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Egel zei:
Misschien gebruikt DOS CONFIG.DOS & AUTOEXEC.DOS? Die zie ik ook staan in C:\


Vr.Gr. Egel.

In windows start ik kladblok en open ik het bestand "c:\config.sys". Bij DOS staat de commandline op C:\ en typ ik 'edit config.sys'.

Overigens lijkt het wel goed te zijn, inclusief UMB toevoeging etc.. Volgens mij is het XMS-gebeuren nu wel in orde.
 
Hmmm.. Vanmiddag nog te horen gekregen dat ook geluid en CD-rom moest werken in DOS.

Iemand die weet hoe ik dat 'snel' voor elkaar krijg :p? Dat is voor morgen (ben er een beetje laat mee :eek:) en anders is eigen schuld ( jaja ik weet het, wie wil er eens lief doen :love: ).

Haha, nee zonder dollen ;). Als iemand zegt 'doe even dit' easy, anders is het jammer.
 
Voor de CD moest je als het goed is in de config.sys de dos driver van de cd installeren
Iets van DEVICE=CDROM.SYS (of wat de naam is ;) )

en in de autoexec.bat moet je MSCDEX laden met de juiste opties
verder moest er (even snel uit mijn oude hoofd) in de autoexec staan
SET BLASTER A=220 I=7 en natuurlijk eventuele stuurprogramma's

:)
 
buick zei:
Voor de CD moest je als het goed is in de config.sys de dos driver van de cd installeren
Iets van DEVICE=CDROM.SYS (of wat de naam is ;) )

en in de autoexec.bat moet je MSCDEX laden met de juiste opties
verder moest er (even snel uit mijn oude hoofd) in de autoexec staan
SET BLASTER A=220 I=7 en natuurlijk eventuele stuurprogramma's

:)

Ik had een bootdiskette gedownload (bootdisk.com). Daarvan had ik dan de config.sys 'geript' en die file-tjes die hij aanroept gekopieërd. Echter; bij het opstarten van DOS zag je deze gegevens verschijnen maar de CD-rom was niet benaderbaar. Waar kan ik de CD-rom driver vinden? (is dat er al of moet ik hem ergens vandaan toveren, indien tweede, ik zoek het morgen uit in the spare minutes :p).

Blaster moet ik even naar kijken :).
Was vroeger nou alles soundblaster ofzo? Je komt hem altijd tegen.
 
Het meeste vroeger was in ieder geval Soundblaster compatible dus kon je met SET BLASTER aangeven op welk adres en interrupt de SB ingesteld was.


Wat betreft je rip van COnfig.sys, je moet niet vergeten ook de AUTOEXEC.BAT te rippen

Daar staat nl de regel MSCDEX.EXE in en die is ook nodig om de cd zichtbaar te maken.
 
buick zei:
Daar staat nl de regel MSCDEX.EXE in en die is ook nodig om de cd zichtbaar te maken.
Kijk, wellicht was dat mijn fout.

/D:device-name

The name of the CD-ROM drive, the default is /D:MSCD001

/L:drive-letter

This is the drive letter which should be assigned to the CD-ROM drive. The default is the next available drive and this will be assigned if the parameter is not used.

/E

This parameter tells the system to use Expanded Memory, if available, and only applies when the Expanded Memory Manager LIM 3.2 or higher is used.

Hebben we ons XMS weer! :D. Ik hoop dat ik er morgen nog tijd voor heb :p.

Bedankt allemaal he ;).
 
Laatst bewerkt:
Geluid helaas niet meer gelukt, te weinig tijd :eek:.
Ook bleek het netwerk te bereiken moeten zijn onder DOS, oops :eek:.

Anyway; erg bedankt voor het meedenken jongens :thumb:. Weer wat geleerd :love:.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan