XMSnet 5 minuten timeouts

Status
Niet open voor verdere reacties.

mehcoj

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2007
Ola!

het lijstje:
- studentenwoning met xmsnet glasvezel aansluiting, 20mbit ~dachtik
- 5 computers aangesloten op een router met switch, allen windows xp
- firewalls verschillend op de computers, persoonlijk geen.
- gebruikte router, sitecom dc-202 v6

het probleem, elke 5 minuten valt de verbinding tot een complete stop, sites doen het niet, downloads stoppen, msn valt uit, etc. Dit ervaart iedereen achter de router.

Xms helpdesk biedt geen ondersteuning voor gebruik van routers, en heb er persoonlijk ook niet heel veel vertrouwen in nadat ik eerder advies vroeg over een trage verbinding, en zij met: "knaagdier + kabel = fout" of "formateer uw computer dat werkt" oplossingen kwamen.

is het mogelijk dat de router 'overhit' raakt en dan zelf de verbinding in een soort afkoelmodus zet? Het probleem komt altijd voor ook als de verbinding nog voor geen 10% gebruikt wordt.

herkent iemand dit probleem of weet iemand een oplossing?

Hallo,

Ik krijg de router niet aangesloten, ik heb precies dezelfde, dus als je me kunt zeggen welke gegevens je hebt gebruikt (Subnetmask, Gateway enz.) kan ik kijken of ik hetzelfde probleem heb.

GooGooJansen

alles staat op dynamisch of niet voor gedefinieerd.

in mijn ervaring ligt het aan de volgorde dat je de apparatuur ook weer aansluit, plus dat je een uur moet wachten voordat xmsnet het ip released.

Dus jij bedoel: gewoon op DHCP zetten en heel lang wachten? Dan doet die het vanzelf?

GooGooJansen

ja, wat je ook kan doen, als je nu met 1 computer direct aan het modem hangt, is naar commandprompt, daar "ipconfig /release" tikken, wachten op een reactie en dan de kabel eruit trekken. afhankelijk van je regio zou je daarna gelijk weer moeten kunnen internet met een ander ipadres.

ik heb geen ervaring met glasvezel, maar heb je dan ook nog iets van een modem voor de router?
werkt de verbinding wel als je je kabel van je computer direct in de modem stop?
en zit er niet iets van een log bestand in zo'n aparaat?
als 1 iemand bij het kasje wacht, en zodra de verbinding weg valt, gaan dan ook de lichtjes uit?
Bart

Hallo Bart,

elke (studenten)kamer in ons huis heeft een eigen modem in zijn kamer. Dit modem heeft een ingebouwde router waar je geen gebruik van kan maken, zover ik het begrijp zijn dit individuele poorten om te gebruiken als je tv of telefoon via xmsnet hebt. Zij zelf zeggen dat het ook slim is om 1 internet connectie voor meerdere gebruikers te gebruiken en zelf te verdelen. We hebben dus nog een eigen router (+ switch) achter het modem van xmsnet hangen.

Als een computer direct op het modem wordt aangesloten gebeuren er geen timeouts.
In het logfile lijkt alleen gelogd te worden wie probeert contact te leggen op het netwerk.

View any attempts that have been made to gain access to your network

Log File

1970/01/01 00:00:00 DHCP Client : Send Discover Source IP:0.0.0.0 Port:0 Dest IP:0.0.0.0 Port:0
1970/01/01 00:00:02 DHCP Client : Send Request, Request IP = ---.----.----.--- Source IP:0.0.0.0 Port:0 Dest IP:0.0.0.0 Port:0
1970/01/01 00:00:03 DHCP Client : Receive Ack, IP = ---.----.----.--- , Lease time = 3600 Source IP:0.0.0.0 Port:0 Dest IP:0.0.0.0 Port:0

ipadres alleen gecensureerd. rest is origineel. Ik ben geen expert op het gebied van modems dus dit zegt me vrijwel niks. een verkeerd ingevoerde datum is enige wat ik bespeur.

Ik kan pas komend weer kijken naar de router, maar zal dan erbij posten of de lampjes uitvallen.

dat je computer het wel direct op de modem doet betekend dat het idd aan de router ligt. heb je al eens geprobeerd een ander type router van iemand te lenen? als die het ook doet lijkt het me een kwestie van aanspraak op de garantie maken of nieuwe halen als er geen garantie meer is. of iemand anders moet nog een idee hebben voor deze router, maar lijkt me geen kwestie van instellingen dat zon ding iedere keer uitvalt toch? (wel lekker snel internet hebben jullie trouwens ;) deze ict student heeft het niet op zijn slaapkamertje :P )
Bart

allright gefixt,

kwam toevallig op een oud forum terecht, voor de tijd van xmsnet, en daar hadden ze het ook over 5 minuten timeouts mets de dc202, de nieuwste firmware lijkt het te fixen.

gracias voor hulp toch
adios !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan