XP/2000 start niet in 1 keer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ringman

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2003
Mijn pc heb ik net ge-upgrade naar het volgende:

AMD 2400+
256mb ram
20 gb HD 5400rpm
128 MB GF 4 video kaart

Heb windows XP pro geinstalleerd maar als ik mijn pc aanzet, blijft ie telkens hangen met een flikkerende cursor linksboven in een zwart scherm.

Als ik op reset druk kan ik kiezen voor windows veilige modus, veilige modus met netwerk, windows normaal etc. Als ik nu op windows normaal druk start ie WEL gewoon op!! Ook als ik nu de pc herstart start ie gewoon opnieuw op. Behalve als ik de pc dus echt uit zet, en daarna weer aan... dan heb ik hetzelfde probleem en moet ik eerst resetten en daarna windows normaal starten vanuit het keuze menuutje.

Heb alle onderdelen in een ander systeem getest, behalve het moederbord. Maar het moederbord lijkt gewoon te werken aangezien ie elk onderdeel in de bios correct herkent....

HELP MIJ!!!!

Alleen de videokaart, moederbord, processor en geheugen. Heb deze nieuwe onderdelen samen met de oude onderdelen in een nieuwe kast gestopt met een 300 watt voeding...

heb er laatst ook een nieuwe 40 GB 7200 rpm harde schijf in gehad ipv de oude 5400 rpm 30 GB. Met de nieuwe had ik hetzelfde probleem... dus die heb ik weer terug naar de winkerl gebracht...

Wat zat er eerst in?? En heeft je OS alle componenten goed herkend??

Er zat eerst een P3 700 Mhz in, en een daarbij behorend moederbord + ander geheugen. Dat heb ik dus vervangen allemaal. Windows 2000 en XP herkennen alle onderdelen juist....

Het systeem blijft dus hangen VOORDAT het scherm met het logo van windows komt met die laadbalk eronder....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan