XP 64 bit CPU en installatie van XP 64bit op MSI K8T neo

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Ik weet niet of er veel mensen zijn die er ervaring mee hebben, maar ik heb namelijk een raar probleem.
Ik heb de Alpha versie van windows XP 64 bit versie en nou wilde ik dat eens als leuk klusje voor de zondagmiddag gaan uittesten op een lege SATA schijf.
En net zoals bij de gewone XP versie moet je dan tijdens de installatie op F6 drukken om de SATA drivers van een floppy te laden die noatbene bij het moederbord hoort.
Op een gegeven moment kan je dan de drivers selecteren en aangeven wat je wilt laden en dan komt het niet verder want dan komt de melding dat de drivers corrupt zijn en dat het hele feest van installeren dus niet verder doorgaat.
Jammer want ik ben reuze benieuwd.
Wat het kan zijn weet ik niet en misschien dat iemand me advies kan geven.
Nu zitten er op dat bord ( MSI K8T neo) vier SATA aansluitingen. Twee voor VIA drivers en twee voor Promise . Ik heb de Via aansluitingen in gebruik en de harde schijven worden gewoon netjes herkend door de gewone XP installatie. De andere harde schijf waar ik dus 64 bit op wil zetten is volledig leeg en staat ook aangesloten op de ander e VIA plug op het moederbord.
Zou het zo kunnen zijn dat ik de Promise aansluitingen moet gebruiken ? Of zou het zo zijn dat er speciale flopp's nog eventueel uit moeten komen voor dit moederbord in combi met 64bit XP installatie ?
Is er überhaupt al iemand die hier ervaring mee heeft ?
Wie het weet moet het dan maar zeggen en suggesteis zijn van hartte welkom.

Het zou wel eens kunnen dat je de Promise drivers moet gebruiken. Heb even gezocht en dit gevonden.

On-Board IDE
• An IDE controller on the VT8237 chipset provides IDE HDD/CD-ROM with PIO, Bus Master and Ultra DMA 66/100/133 operation modes. It can connect 4 Ultra ATA drives.
• Serial ATA/150 controller integrated in VT8237
- Up to 150MB/s transfer speed
- Can connect up to 2 Serial ATA drives
- Support RAID 0, RAID 1

Promise 20378 Onboard
• Supports ultra ATA, Serial ATA, Ultra ATA RAID 0 or 1, Serial ATA RAID 0 or 1, Ultra/ Serial ATA RAID 0+1
• Connect up to 2 Serial ATA devices and 2 Ultra ATA 133 devices

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom er twee gescheiden SATAcontrollers aanwezig zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan